Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja när dom var små söta spädisar var det guldläge att göra längre resor med bil/tåg/flyg, men nu när dom små illbattingarna hunnit bli 15 månader är det en annan femma..
Att åka upp till Sälen ( och över till Norge ) var rena morduppdraget i somras =/
Nästa år blir det dvd i bilen och det med basta
Väldigt viktigt och bra tips. Gör väldig skillnad. Även napp funkar bra. Så bra att vi hade napp med oss efter att de egentligen slutat. Sen finns det speciella öronproppar som funkar när de blir lite äldre. men amning är det i särklass bästa.Ammar du kan det vara ett tips vid start/landning, ska tydligen minska risken för tryck i örat? Ammar du inte fungerar flaska lika bra.
Tror att det kan ha med vana att göra. Vi hade vänner som sa detsamma och varje gång ungen skrek stannade de och tog ut bebisen och åkte tom hellre med ungen i armarna än i bilstol. Och en av dem stannade oftast hemma för att de inte kunde åka bil (fanns inga bussar eller tåg där) Men vi reste mycket, mycket med bil (långa avstånd till allt) och många dagar var det där sonen sov sin dagliga middagssömn (vaknade om man bar över honom så antingen fick han sova vidare i babyskyddet som klickades i vagnen eller så fick han ligga kvar i bilen. I olika perioder (typ 5-6 månader, 9-10 mån, 2-2,5 år etc) har han fått spel då han inte ville sitta fast och skrek och ville ta sig loss. Men vi var bara tvungna att köra mycket bil och han var tvungen att sitta fast så då accepterade han det. Däremellan har han älskat att åka bil och i perioder har han inte kunnat somna i sin egen säng eller vagn och vi har fått köra bil tills han somnat. Småsyskon är oftast vana att bli "meddragna" mer så kanske kan det vara en förklaring till att det funkat bättre med ett småsyskon.
Här är det raka motsatsen, Lovis hatade att åka bil när hon var yngre, nästan upp till hon var 8 månader så gallskrek hon innan vi ens var inne i stan
Nu är hon hyffsat tillfreds i bilen om man roar henne
Storebror däremot var väl en 3 månader när vi åkte 120 mil enkel väg med 2,5 årig hingst i släpet, det skulle aldrig i livet var möjligt med Lovis
Väldigt viktigt och bra tips. Gör väldig skillnad. Även napp funkar bra. Så bra att vi hade napp med oss efter att de egentligen slutat. Sen finns det speciella öronproppar som funkar när de blir lite äldre. men amning är det i särklass bästa.
Tror att det kan ha med vana att göra. Vi hade vänner som sa detsamma och varje gång ungen skrek stannade de och tog ut bebisen och åkte tom hellre med ungen i armarna än i bilstol. Och en av dem stannade oftast hemma för att de inte kunde åka bil (fanns inga bussar eller tåg där)
Jag tror att du och jag är lite lika i hur vi tänker. Skönt att höra att det är fler som får ont i själen när barnet skriker. Sen har ju alla rätt i att de inte dör av det, men jag mår så mycket bättre om jag har en glad bebis!
En annan sak med att ha barn är att alla verkar tro att alla barn är lika. Har en person fått ett barn så är det som funkade med det barnet den optimala sanningen och funkar för alla. Funkar inte det på mitt barn gör jag automatiskt något fel alternativt man ska härda ut en massa skrik så barnet vänjer sig. Att alla barn är olika verkar inte finnas på världskartan...
.... Tror att det kan ha med vana att göra. Vi hade vänner som sa detsamma och varje gång ungen skrek stannade de och tog ut bebisen och åkte tom hellre med ungen i armarna än i bilstol. Och en av dem stannade oftast hemma för att de inte kunde åka bil (fanns inga bussar eller tåg där) Men vi reste mycket, mycket med bil (långa avstånd till allt) och många dagar var det där sonen sov sin dagliga middagssömn (vaknade om man bar över honom så antingen fick han sova vidare i babyskyddet som klickades i vagnen eller så fick han ligga kvar i bilen. I olika perioder (typ 5-6 månader, 9-10 mån, 2-2,5 år etc) har han fått spel då han inte ville sitta fast och skrek och ville ta sig loss. Men vi var bara tvungna att köra mycket bil och han var tvungen att sitta fast så då accepterade han det. Däremellan har han älskat att åka bil och i perioder har han inte kunnat somna i sin egen säng eller vagn och vi har fått köra bil tills han somnat. Småsyskon är oftast vana att bli "meddragna" mer så kanske kan det vara en förklaring till att det funkat bättre med ett småsyskon.
"att roa" håller jag med om kan vara mindre roligt för den vuxne i längden. När de är riktigt små brukar ju en mobil eller nån liten enkel leksak funka eller bara att de sitter i framsätet och ser en. Sen blir det klurigare. Vi brukar ha lite små överraskningspåsar med leksaker, CD-spelare med sagor, leka olika familjelekar/spel men har nu faktiskt efter 6 år introducerat DVD-spelaren trots mitt motstånd.