Resa långt med råttor

Lycanthrope

Trådstartare
Jag hittar ingen ny ägare till mina råttpojkar så måste nog ta med dem när jag flyttar upp till Luleå.

Det blir ju en väldigt lång resa och bilen är varm, fast jag har ju bra ac såklart!

Men hur klarar de en sån här resa? Något särskilt att tänka på?
Jag vet ju att de inte gillar stark värme eller när det är dragit.

Sv: Resa långt med råttor

Med förbehållet att jag inte har råttor då... ;)

Har du en ordentlig transportbur åt dem? Inget de kan gnaga sig ur, eller smita ur? Spänn fast den ordentligt med bälte, ifall det skulle hända nåt. Man vill inte ha en låda med djur i nacken vid eventuell olycka.

Hur kommer de ha det med vatten, och mat? :)

De har 2 burar, en jättestor och en mindre, så de får resa i den mindre.
Spänns såklart fast ordentligt. De kan inte ta sig ur den på något vis :D
De har mat och vatten hela tiden.

Klart de klarar en lång resa :crazy:

Så länge du inte lämnar de i sin transportbur i bilen när du stannar och pausar en längre stund.

Ja gud ja, nog klarar de en resa. Möjligtvis att de kan bli stressade om de inte är vana bara.

Om du har flaska på resan så ta med gurka också. En skakig resa resulterar i läckande flaska så då kan de få vätska från gurkan istället. Och se förstås till att ta bort flaskan om det börjar läcka så de slipper sitta blött.

Ta med det sunda förnuftet, det räcker rätt långt ;)

Som sagt, lämna dem inte längre stunder i bilen om det är varmt då bilen snabbt blir en bastu samt se till att de har vatten under resan. Själv har jag som mest åkt tåg med mina råttor i 14 timmar, just nu är vi dock bara nere på 12 med tåg, ungefär 11 med bil. I vilket fall har de levt och mått bra efter alla dessa resor. :)

Du har redan fått bra tips på hur du ska göra under resan.

Men jag tänkte bara fråga om du har hört med råtthjälpen ifall de kan ta emot råttorna annars? I och med att du skrev att du inte hittat någon ny ägare till dem än:)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 129
Senast: soom
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 286
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 404
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama