Resa bort i slutet av graviditeten

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lill76

Trådstartare
Om 2 veckor ska vi till Idre på semester och veckan därpå ska jag på kurs i Stockholm. Alltså ska jag vara hemifrån i 2 veckor, första veckan är ju familjen med men andra veckan kommer jag att vara själv i Stockholm. Jag kommer att vara i graviditetsvecka 33-34. Jag har tidigare inte tyckt att det "är något" men har börjat fundera lite nu. Men vecka 34, det ska väl inte vara någon risk att jag föder barn när jag är hemifrån? Att det kommer att vara lite jobbigt att gå en hästmassagekurs när man är som en flodhäst :angel: :rofl: det vet jag ju redan, men jag bara måste om jag ska hinna få mitt diplom innan jag blir mamma!! Håller sig bebisen bara i magen kommer det nog att gå bra. Har ni rest bort i slutet av någon graviditet eller ni har hållt er hemma omkring?
 
Sv: Resa bort i slutet av graviditeten

Jag såg till att hålla mig hemma 3 veckor innan, men så länge jag hade varit i Sverige kunde jag varit var som helst ända fram till förlossningen.
 
Sv: Resa bort i slutet av graviditeten

Vecka 34 är nog inga problem. Det finns ju BB i Stockholm också :) . Nä, men allvarligt så tycker jag det känns rätt lugnt så länge man är i Sverige. Framåt v37-38 så skulle jag nog låta bli att åka längre sträckor på egen hand.

Jag åkte på tjänsteresa till Paris i v30, jag var visserligen lite orolig, men det berodde mer på att folk runt omkring mig hade synpunkter på att jag åkte iväg så jag blev alldeles uppjagad själv till slut. Om graviditeten är normal och det inte finns några som helst tecken på/risk för att barnet ska födas i förtid så tror jag det är lugnt.
 
Sv: Resa bort i slutet av graviditeten

Barn kommer ju inte alltid när de är beställda ;)

Som tur är finns det förlossningar på många ställen, se bara till att din följeslagare kan ta sig dit i rimlig tid, kan inte vara kul att vara själv.

Min svägerska fick på helt "fel" ställe och "fel" tid, det var lite krångligt då de inte hade någonstans att göra av syskonen, men de fick hjälp från personalen tills morföräldrarna kommit dit.
 
Sv: Resa bort i slutet av graviditeten

Jag for till norge i vecka 38, så jag tycker det är helt ok att resa omkring så länge man känner att man orkar med det.
 
Sv: Resa bort i slutet av graviditeten

:angel: Mmm.. min förstfödde kom i v 34+3..vattnet gick och sedan fick jag vara sängliggande i 5 dgr..på lasarettet..
Ta med dig dina "papper" från BM för säkerhetsskull..

Lycka till med kurs o allt..:banana:
 
Sv: Resa bort i slutet av graviditeten

Jag ville inte åka hemifrån när jag passerat v 35, 36 nånting. Man vet aldrig vad som kan hända och jag ville vara säker på att vara hemmavid när jag skulle föda, bla för att vi har ett bra BB.
Jag bor på Gotland så jag höll mig på ön helt enkelt med mobilen nära.

Fast det hindrade inte att jag gjorde saker på hemmaplan. Tex var jag på kurs i v 39 och tömkörde pållen. Inga problem, bara lite svettigt i traven:)
 
Sv: Resa bort i slutet av graviditeten

Min prinsessa är född i vecka 38 och jag var hos mina föräldrar i vecka 35 (som bort ca 50 mil bort). Tyckte det var en bra ide då, men lovade mig själv att inte göra om det nästa gång. Kändes jättejobbigt att vara nojig över at föda på en ort jag absolut inte ville föda på....
 
Sv: Resa bort i slutet av graviditeten

Jag flög till Irland den 1 oktober kom hem den 4e.
29 oktober åkte vi till sthlm och köpte häst... 50 mil enkel resa...
den 15 nov for jag till göteborg ca 25 mil enkel väg , för att sen den 16e åka till jönköping som jag har ca 11 mil till.
Det gick utmärkt, men hade dock alltid mina papper med mig. (när jag åkte till irland så lade barnmorskan besöket dagen innan, så att journalen skulle vara uppdaterad...)
Dottern såg dagens ljus den 2 december. :love:

Vid tidigare graviditeter så har jag oxå varit på resande fot, men kanske inte riktigt med så täta intervaller. Och inrikes.


:banana:
 
Sv: Resa bort i slutet av graviditeten

Att resa landvägen är väl inte så farligt. Att flyga kan ju ha sina risker då tryckförändringar i kabinen kan sätta igång förlossningen. Har för mig att flygbolagen har en gräns på vecka 26 men flere här verkar ju ha flugit efter det - beror ju på hur lång flygresan är också.

Jag har ställt in alla mina tjänsteresor från vecka 20, men det beror inte bara på att jag inte vill flyga också utan också på den stress som det brukar kunna bli på dessa resor. Det vill jag undvika. Mitt första barn tänkte nämligen titta ut alldeles för tidigt... Arbetsgivaren har ställt sig förstående till det, som tur är! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 103
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 450
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 625
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 791

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp