Daff

Trådstartare
I huvudsak så används ju repgrimmor innom nh för att man, antar jag, ska kunna "prata" med sin häst med hjäp av de signaler som repgrimman ger. Men jag tänkte att om man använder repgrimma och inte arbetar speciellt efter nh vad ger då grimman för resultat? Jag har fått för mig att man blir betydligt starkare med den än med vanlig grimma, är det något som stämmer? För-/nackdelar med att anända repgrimma? Tacksam för svar.

iom att anläggningsytan är mindre blir alla signaler mycket starkare. grimman i sej är mycket starkare, så man får aldrig binda upp en häst i en repgrimma-hästen går sönder innan grimman gör det.

Nu går min häst med grimma dygnet runt ute så nu har hon givetvis ingen repgrimma, men när hon inte gjorde det använda jag bara repgrimma. Gillar att de är så lätta.

Sen att jag kan göra dem själv gör ju inte saken sämre. :D

Jag tror att repgrimmor ger större tryck på nacken än vad en vanlig grimma gör.

Poängen med repgrimma är att eftergiften är så tydlig. När man släpper trycket i grimman känns den knappast alls. En repgrimma ska användas just för att få tydligare signaler - den är alltså en arbetsgrimma.

mandalaki

Liknande trådar

Utrustning Jag har ridit för det mesta dels med bett tills jag köpte min nuvarande häst. När jag började rida min häst så var han oerhört stark...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 116
Kropp & Själ Jag hade en ganska jobbig upplevelse med en av mina vänner igår kväll, som jag känner att jag skulle behöva bolla lite med er. Vännen...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 228
Kropp & Själ Hej buke, Jag har en underbar person i min närhet som jag har märkt mår väldigt dåligt psykiskt. Vi lärde känna varandra för ungefär...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: Hallonsoda
·
Hundhälsa Hej! Nu behöver jag lite hjälp att tänka av er kunniga hundmänniskor! Jag har en bichon havanaisvalp på 5 månader som jag oroar mig...
2
Svar
30
· Visningar
8 779

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka