Rent praktiskt...

Sv: Rent praktiskt...

Jag beklagar er sorg redan nu. Det är det värsta med att ha hund (eller nåt annat djur).

Vad skönt att få hem veterinären!

Det man ska tänka på är att ofta packar veterinären in hunden i en svart säck (modell sopsäck) när den tas med, så man är förberedd på det.

Stackars dig, gamle fine Harry :cry:

När jag bodde i lägenhet och avlivade en kär vän begravde jag honom på en kär plats i skogen. Alltså jag körde ut med honom och grävde och hade en liten ceremoni. Det var värt jobbet. Det är skönt med ett riktigt avslut.

Stackars dig, gamle fine Harry :cry:

När jag bodde i lägenhet och avlivade en kär vän begravde jag honom på en kär plats i skogen. Alltså jag körde ut med honom och grävde och hade en liten ceremoni. Det var värt jobbet. Det är skönt med ett riktigt avslut.
...fast det är inte lagligt.
Jag förstår precis behovet att få gräva och begrava sin vän själv, jag är lika dan.
De allra flesta kommuner har anvisade begravningsplatser om man inte vill att vet tar hand om kroppen.

Jag vet att det inte är lagligt men det är nog det grövsta brott jag begått och tänkte att det inte var så allvarligt eftersom det var lååångt ute i oävla.

Kram på er, jag vet hur det känns att mista sina älskade fyrbenta vänner. :(
Han ser jättevacker och fin och stark ut på bilderna ni visar!

Veterinären som jag känner som avlivar hemma säger att det oftast är mer dramatiskt för ägaren då. Han tar rätt på hunden, men det sker i en svart plastpåse som de ibland med en stor hund måste ha hjälp med.

Beklagar verkligen sorgen, är livrädd själv för den dagen då mitt hjärta måste tas bort. Det är svårt med djur :(

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 835
Senast: fixi
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
712
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 983
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka