Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vattnet rinner trögt ned i handfatet. Vilket är det bästa medlet för detta? Helst något som går att köpa i vanlig mataffär!
Har du rensat vattenlåset? Börja med det innan du häller i en massa kemikalier (de kan i värsta fall förvärra ett stopp).
Medel?
Testa att tömma vattenlåset. Det är nog den första åtgärden.
Jag undviker gärna det om jag kan ... flyttar ändå ut om sisådär en månad
Vattnet rinner trögt ned i handfatet. Vilket är det bästa medlet för detta? Helst något som går att köpa i vanlig mataffär!
Haha @athena_arabians - great minds.....
Samtidig post.
Vattenlåset ingår ju absolut i flyttstäd - så antingen står du ut en månad till och rensar det då eller så gör du det direkt, då hade jag hoppat det vid utflytt.
Särskilt om man har barn som får för sig att göra experiment med potatismjöl...Det är något man får lov att lära sig om man ska eget boende... eller betala någon hemstäd (dyrt) att göra det. Vattenlåset sätter för eller senare igen, dvs det behöver rensas regelbundet).
Särskilt om man har barn som får för sig att göra experiment med potatismjöl...
Men oavsett experiment eller inte så rensar jag nog någon gång per år eller så. Det går ju snabbt.
Ättika och bikarbonat som får bubbla en stund. Eller någon deciliter handdiskmedel som får sitta och verka en stund. Sedan häller du hett vatten i avloppet och kör med vaskrens. Eventuellt behöver du upprepa ett par gånger. Detta brukar lösa stoppet !Vattnet rinner trögt ned i handfatet. Vilket är det bästa medlet för detta? Helst något som går att köpa i vanlig mataffär!
Smart. Vi gick helt bet sist. Slutade med att vi fick "hänga upp" systemet med buntband. Tänkte ta tag i det en annan dag men det hänger bra därNär det börjar rinna långsamt hos oss brukar man få rensa rören inkl vattenlåset, det blir en massa klegg och hår som sätter sig och stoppar upp. Jag brukar fota allt innan jag börjar plocka isär, annars står jag alltid där och undrar hur tusan jag ska få ihop allt igen