Oookej....
Ehum läkten är fortfarande orörd sen sist. Sambon har köpt ställning och satt upp en del.
Grävmaskin är hemma så det mesta av den gamla trappen ligger nu på flak på väg bort. Jämnat till där vi grävde första året så det numer inte är en gigantiskt jordhög mitt på den blivande gräsmattan
Grus beställt och lämnat hemma ska "bara" få ut det på plan nu där vi ställer bilarna. 1 lass till tippen kört. Har inte haft ork eller lust till att göra något hemma men får ta tag i det nästa vecka då jag inte är hus-häst & hundvakt längre.
Men å andra sidan. Ute i stallet har jag rensat ut hela sadelkammaren, Städat, målat allt vitt och nu i sluttampen på att gå igenom allt som ska tillbaks in i sadelkammaren
Tagit ner ca 25-30 träd i olika storlekar som växt som hejsan och tagit över en del av ridbanan.
Rensat och städat ut hinderboden samt satt upp hängare så krattor/grep hänger uppe.
Rensat ogräs på ridbanan (första året det har behövts då vi ridit så lite på den)
Fyllt en kärra med skräp från olika delar av stallet bara åka till tippen med.
Målat om dörren från tråkigt vit innerdörr med pastelltapet på insidan till enkel stilren svart in till foderkammaren.
Beställt 2 nya boxskyltar så alla har samt skruvat upp de gamla på väggen.
Och detta är gjort på enbart 3 dagar. Känner mig lite stolt (så mycket lättare när färgen torkar in så snabbt att man knappt hinner måla första lagret innan det är snustorrt)
Till helgen ska jag ta färgen som blev över (massor i svart och vitt) och måla om en del av mina bommar på ridbanan.