Rengöra klinkersgolv

squarepants

Trådstartare
I vårt hus har vi klinkersgolv på nästan hela nedervåningen, och eftersom vi även har fem hundar måste vi våttorka golven ofta eftersom vi är för lata för att torka tassarna på hundarna :sneaky:

Men jag är inte nöjd med några medel som jag använder. Såpa, ajax osv osv gör att ytan blir matt. Golvet ska vara blankt. Det enda som funkar är om jag först torkar med medel och eftertorkar med bara vatten, men det vill jag inte :p Jag vill ha något som inte är farligt för hundarna och framför allt så ska det inte göra golvet matt!

Sv: Rengöra klinkersgolv

Om du för det mesta helt enkelt skippar medlet och kör bara vatten då?

Annars finns det ju speciell stensåpa du kan testa om du inte försökt med det.
Tror inte det är nåt farligt i den, men det måste kollas upp såklart.

Sv: Rengöra klinkersgolv

Tack för alla tips! Diskmedel är tyvärr ganska odrygt men jag ska kolla upp dom andra :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har fått bekräftat giardia på vår valp 13v. Vi började behandlingen i söndags med axilur som ska ges i 5dagar. Vi badade han i...
Svar
18
· Visningar
3 091
Senast: dobbis
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 854
Senast: AnneB
·
Hemmet Vi flyttar i januari och hela lägenheten har en genomgående i originalutförande holländsk parkett. Jag älskar mönstret och vill gärna...
Svar
9
· Visningar
2 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar