Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bakpulver kanske fungerar, jag brukar använda det både när man städar i köket och badrummet. Sen är det toppen att man alltid brukar ha det hemma.
Blanda med pressad citron eller c-vitaminbrus.Bara bakpulver eller blanda med vatten?
Blanda med pressad citron eller c-vitaminbrus.
Ättika i hett vatten kan också funka.
Citronsyra på en svamp.Vi har en duschkabin, det är en del avlagringar på väggarna i kabin, har ni nåt husmorsknep till att få bort avlagringarna? Vill helst inte ha starka/giftiga preparat. Vi har skurat med grummes badrumsrengöring men det tar inte superbra!
Citronsyra på en svamp.
Eller blnda citronsyra och potatismjöl med en dropp vatten till pasta och stryk på . Låt verka några timmar.
Sedan är jag själv förtjust Cillit Bang eller Vims badrumssprejer. Äcklet rinner av på ett väldigt trevligt sätt.
Jag använder badrumdsrengöring från Ica Skona. Den är svanenmärkt.
Jo det tycker jag. Hos mig iaf men det kanske inte hunnit gro inte lika mycket här.Funkar det på avlagringar?
Det säljs i princip inga rengöringsmedel utan miljömärkning nuförtiden, miljövänligt har blivit standard.Det var längesen jag höll i en flaska cillit bang ellee vim, men jag antar att dom inte är svanenmärkta? Skulle vilja testa miljövänligt först men får jag inget bra resultat så får det bli hårdare tag framöver!
Vi har en duschkabin, det är en del avlagringar på väggarna i kabin, har ni nåt husmorsknep till att få bort avlagringarna? Vill helst inte ha starka/giftiga preparat. Vi har skurat med grummes badrumsrengöring men det tar inte superbra!
har hört att man kan hälla ättika/ättiksprit (kanske blandat med vatten ytterligare) i en sprayflaska och spraya av duschväggarna regelbundet för att hålla avlagringar borta. samma blandning kan sprayas ned i toastolen varje kväll för att hålla den fräsch mellan de rejäla städningarna.
obs inte provat bara hört/snappat upp. Borde kanske prova.