Rengöra dusch

Fille

Trådstartare
Vi har en duschkabin, det är en del avlagringar på väggarna i kabin, har ni nåt husmorsknep till att få bort avlagringarna? Vill helst inte ha starka/giftiga preparat. Vi har skurat med grummes badrumsrengöring men det tar inte superbra!

Vi har en duschkabin, det är en del avlagringar på väggarna i kabin, har ni nåt husmorsknep till att få bort avlagringarna? Vill helst inte ha starka/giftiga preparat. Vi har skurat med grummes badrumsrengöring men det tar inte superbra!
Citronsyra på en svamp.
Eller blnda citronsyra och potatismjöl med en dropp vatten till pasta och stryk på . Låt verka några timmar.

Sedan är jag själv förtjust Cillit Bang eller Vims badrumssprejer. Äcklet rinner av på ett väldigt trevligt sätt. :)

Citronsyra på en svamp.
Eller blnda citronsyra och potatismjöl med en dropp vatten till pasta och stryk på . Låt verka några timmar.

Sedan är jag själv förtjust Cillit Bang eller Vims badrumssprejer. Äcklet rinner av på ett väldigt trevligt sätt. :)

Det var längesen jag höll i en flaska cillit bang ellee vim, men jag antar att dom inte är svanenmärkta? Skulle vilja testa miljövänligt först men får jag inget bra resultat så får det bli hårdare tag framöver!

har hört att man kan hälla ättika/ättiksprit (kanske blandat med vatten ytterligare) i en sprayflaska och spraya av duschväggarna regelbundet för att hålla avlagringar borta. samma blandning kan sprayas ned i toastolen varje kväll för att hålla den fräsch mellan de rejäla städningarna.

obs inte provat bara hört/snappat upp. Borde kanske prova.

Städexperten på tv4 säger såpa, vatten, citron och ättika i en sprayflaska. Spraya gärna på efter dusch när det är varmt i duschkabinen. Låt verka någon timme innan du skrubbar bort :)

har hört att man kan hälla ättika/ättiksprit (kanske blandat med vatten ytterligare) i en sprayflaska och spraya av duschväggarna regelbundet för att hålla avlagringar borta. samma blandning kan sprayas ned i toastolen varje kväll för att hålla den fräsch mellan de rejäla städningarna.

obs inte provat bara hört/snappat upp. Borde kanske prova.

Det där måste jag testa. Ska bra hitta en sprayflaska först. Du råkar inte veta vilken procent det skulle vara på ättikan? Finns ju olika. :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 659
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 171
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar