Ren tölt? *bild

Sv: Ren tölt? *bild

Paso Fino
championnew.jpg

Kolla denna Paso Fino och ryttarens kläder, wow.

corito.jpg

Senast ändrad:

Är det detta som kallas paso fino? långsam travtölt.
Hur ser de två andra töltvarianterna ut?

Har ridit Paso Finos. Det vra verkligen en upplevelse. Kommer inte ihåg vad de andra "töltformerna" heter, men den ena är vanligare än den andra uppfattade jag det som och den är också mest bekväm! Men jag kan som sagt ha fel, det var i Tyskland och jag har ingen vidare koll på tyskan och de var inga stjärnor på engelska direkt. Sedan var de några år sedan, typ 99. Så ni får gärna rätta mig! :smirk:

Jag tror det.
Annars så var det i alla fall hästrasen som heter Paso Fino.
Jag skall se om jag hittar de andra 2.
Runing Walk och Rack.

Paso finons tre "töltgångarter" heter alla något med paso.

Running walk och rack är väl långsam och snabb tölt hos Tennesse Walking horse?

Gör hästen lite kraftigare och lägg på mer man och svans, så ser det nog mer ut som en islandshäst:D :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 927
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka