Ren tölt? *bild

kvandi

Trådstartare
Jag skulle behöva hjälp med att bedöma en bild. Jag skall göra en logotyp för våran gård, och åstadkom igår den här hästen:

logotypweb.jpg

Skulle ni uppfatta det som ren tölt, eller mer mot grisepass? Om ni skulle vilja ha ett av benen flyttat för att rätta till takten -isåfall vilket och hur mkt?

Tacksam för all hjälp :)

Sv: Ren tölt? *bild

Den går i pass taktig tölt.
Mycket passtaktig, nästan ren grisepass.

Det lyfta bakbenet skall vara bakåt och det nedsatta framåt.

Måste bara säga att jag tycker hästen ser lite för storhästaktig ut. Men jag gillar sättet du lagt de vita skuggningarna på!

Jag har svårt att tänka mig hur du menar. Menar du att du vill ha höger bakben i luften bakåtsträckt?
Jag skulle vilja ha höger bak i marken. Och vänster bak ska precis ha lämnat marken.

Jag tycker halsen ska vara lite rakare och huvudet lite mer vinklat uppåt.

Hej,
Det här tycker jag är en bra mall.....:)

Islandshast%20mall%202.jpg

Lycka till
//Pia

Tindra111 skrev:
Hej,
Det här tycker jag är en bra mall.....:)

Islandshast%20mall%202.jpg

Lycka till
//Pia

Håller inte med. Tycker att denna häst ser stel och tjock ut i halsen.
Tycker att kvandis bild var väldigt bra, låt gå för att hästen inte har hunnit sätta ner det yttre bakbenet. det kan ju fortfarande vara ren tölt bara sekunden innan bakbenet sätts ner och det innre frambenet lyfts till max.
Hästen ser trevlig ut och i fin form med huvud och hals. Jag håller med om att den ser lite "storhästsaktig" ut men det tror jag mest beror på att den är lång i mitten.

Mvh, Kristin

Frågan var ju hur benen var placerade?? Eller??

Sätt ner höger bak i marken och släpp ut vänster bak så blir det bra :)

nej för att det ska vara ren tölt så tycker jag iaf att den bakben som just ska sättas ner ska vara vinklat med hovens undersida mot marken....annars ger det mej direkt en signal om taktfel m.m.
och så ska helst det andra bakbenet ha lyft från marken exakt som den bild som tindra 111 lade in..

jag tycker trådskrivaren kan fixa till denna mall som jag gillade och göra den till sin egen genom att sätta de där snygga skyggningarna och ge hästen en smalare smäckrare hals med en svag eftergift.

Hej, och tack för alla tips! Det blir till att sätta sig o knåpa igen. Jag kommer inte att välja den häst som föreslagits ovan -då jag inte vill göra intrång på lagen om upphovsrätt. Det blir min lite storhästaktiga modell -fast med annorunda benställning. Hästen som stått modell är faktiskt en islandshäst o han var så här "slimmad" o högställd, på bilden travade han dock -så därav mina benproblem...

Jag återkommer med en tillrättad bild fram mot kvällen.

:bow:

ainasoja skrev:
Ett tips, gör svansen mera yvig så försvinner nog mycket av storhästkänslan.

Håller med! Sen så tycker jag att benen är lite stora jämfört med huvudet?

Filippan skrev:
Håller med! Sen så tycker jag att benen är lite stora jämfört med huvudet?

Det håller jag men om, men sedan tycker jag att även huvudet skulle kunnas göras om lite grann vid mulen för jag tycker det ser ut som en nordsvensk.

Jag försöker bara ge lite tips på vad som kan göra skissen mera islandshästlik Kvandi och du ska veta att jag tycker du är otroligt duktig som kan rita sådär bra! Den är snygg!

Hästen har form framtill som om den gick i trav. En häst i tölt går inte i lodplanet utan ca 45 grader från det. Titta i tråden om avelsbedömning på Diva. Hon är en bra förebild med en mycket duktig ryttare och går i den korrekta formen för tölt!

Hejsan. När hästen går i ren tölt så ska frambenet och det bakbenet som är diagonalt (förstår du hur jag menar?) vara i marken samtidigt, så jag tycker det ser lite "passaktigt" ut, jag skulle vilja flytta det bortre bakbenet (höger bakben) så att det är helt nere i marken, precis bakom där det vänstra frambenet är i marken.
Jag hoppas att jag fick det rätt nu med höger och vänster benen:P men principen är att diagonalerna ska vara i samtidigt i alla fall! :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 927
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka