I
_Ida_
har nyligen bytt till en sån och har inte full koll på vad man får och inte får ha. så nån som har koll?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
_Ida_ skrev:har nyligen bytt till en sån och har inte full koll på vad man får och inte får ha. så nån som har koll?
diabla skrev:en remont grimma är väll en sån där engelsk nos grimma eller? som sitter liksom nedanför bettet? Gör inte den så att hästarna har lite svårare att andas än med exempelvis en pullarnosgrimma? Det kanske inte är det smartaste att ha i hoppning då, eller har jag fel?
Min trivs också super på det hon blev mycket nöjdare när vi bytte!Panikie skrev:Enligt mig har du fel, Remontnosgrimman är framtagen för att vara den snälla nosgrimman, det är därför så många rider med den på sina unghästar. Den brukar också kallas unghäst nosgrimma. Remonten är så bra och snäll för att den ligger inte imot några tänder alls och att den hjälper bettet att ligga mer stila i hästmunen, att den täpper igen andningen, då undrar jag hur hårt folk drar igen igentligen :S jag menar inte med någon nosgrimma ska amn dra igen munnen. Så enligt mig och alla mina hästar/ponnyer som jag ridit med remontnosgrimma p har älskat den och aldrig visat teken på obehag eller andnings problem.
diabla skrev:en remont grimma är väll en sån där engelsk nos grimma eller? som sitter liksom nedanför bettet? Gör inte den så att hästarna har lite svårare att andas än med exempelvis en pullarnosgrimma? Det kanske inte är det smartaste att ha i hoppning då, eller har jag fel?
Jag undrar bara, är det dumt att sätta på en remontnosgrimma på en häst som tuggar mycket och inte vill gå i form? Kör på aachen nu, men han är så irriterad. Ska jag prova? Hur hårt ska man spänna den? Hur långt ner ska den sitta?
Du kan ju alltid prova och se om det blir bättre.
Min häst gapar när man rider och ingenting fungerar utan remonten.
Man ska spänna den så man får 2 fingrar mellan nosgrimman och hästen...så här ska den sitta: http://www.hippson.se/shop/product_info.php/cPath/1_73_78/products_id/3246
Du kan ju alltid prova och se om det blir bättre.
Min häst gapar när man rider och ingenting fungerar utan remonten.
Man ska spänna den så man får 2 fingrar mellan nosgrimman och hästen...så här ska den sitta: http://www.hippson.se/shop/product_info.php/cPath/1_73_78/products_id/3246
Jag undrar bara, är det dumt att sätta på en remontnosgrimma på en häst som tuggar mycket och inte vill gå i form? Kör på aachen nu, men han är så irriterad. Ska jag prova? Hur hårt ska man spänna den? Hur långt ner ska den sitta?