Remisser 1177

Kontakta dem på 1177 istället, det brukar föredras så kan sköterskan kolla i lugn och ro/stämma av med läkare och du slipper passa telefontid:)
De har en chatt man kan skriva med dem på och som de föredrar, så slipper ringa. Men jag tar det när jag är hemma igen oavsett, så akut är det inte.

Många mottagningar har ett val för ”har ni fått min remiss?” (Typ) på 1177.
De hade sånt val så skrev dit sent igår. Fick svar idag att de har INTE fått någon remiss. Alltså har vårdcentralen inte skickat väl?

Så jag har väntat i typ 3.5 månad på ingenting? Och kommer nu behöva vänta ännu längre, men vad bra.

De hade sånt val så skrev dit sent igår. Fick svar idag att de har INTE fått någon remiss. Alltså har vårdcentralen inte skickat väl?

Så jag har väntat i typ 3.5 månad på ingenting? Och kommer nu behöva vänta ännu längre, men vad bra.
Äsch vad typiskt!

Är du säker på att den gått dit? Skriv till din VC och kolla med dem istället så kan de svara på OM de skickat och i så fall var.

Är du säker på att den gått dit? Skriv till din VC och kolla med dem istället så kan de svara på OM de skickat och i så fall var.
Det är enda stället det kan ha gått till. Finns inget annat ställe som är relevant, för de lär väl inte skickat den utanför min region? Ja jag ska kolla med dem imorgon, deras chatt innehöll en miljard frågor jag inte orkar fylla i + måste betala för numera så jag ringer på morgonen.

I min region syns vissa remisser när de är besvarade, andra har jag fått bekräftelse från mottagande enhet att den kommit fram och att jag kommer kallas och syns inte på 1177.

Det är enda stället det kan ha gått till. Finns inget annat ställe som är relevant, för de lär väl inte skickat den utanför min region? Ja jag ska kolla med dem imorgon, deras chatt innehöll en miljard frågor jag inte orkar fylla i + måste betala för numera så jag ringer på morgonen.
Beroende på vad det gäller (det behöver du inte skriva) så kan en del remisser gå till Halland om man bor i vgr vilket du väl gör? Norra Halland är samma sjukvårdsregion och det är finns flera avtal beroende på specialitet, men i övrigt är det rätt vattentäta skott 🙈. Bättre lär det ju inte bli med två nya men olika journalsystem heller 😂

Beroende på vad det gäller (det behöver du inte skriva) så kan en del remisser gå till Halland om man bor i vgr vilket du väl gör? Norra Halland är samma sjukvårdsregion och det är finns flera avtal beroende på specialitet, men i övrigt är det rätt vattentäta skott 🙈. Bättre lär det ju inte bli med två nya men olika journalsystem heller 😂
Jag är väldigt sällan i behov av sjukvård så jag känner att jag kan verkligen inte det här. Har varit i kontakt med vårdcentralen som säger att de visst skickat remissen men mottagande ställe säger att de har inte fått någon. Det låter som att nån av dem har fel 😅

Jag är väldigt sällan i behov av sjukvård så jag känner att jag kan verkligen inte det här. Har varit i kontakt med vårdcentralen som säger att de visst skickat remissen men mottagande ställe säger att de har inte fått någon. Det låter som att nån av dem har fel 😅
Saker kan ju dessvärre komma bort med posten, allt går inte elektroniskt.

Saker kan ju dessvärre komma bort med posten, allt går inte elektroniskt.
Såklart, men nån form av uppföljning borde de väl ha. Jag har ju gått här och väntat och trott att det var skickat. Trodde inte jag hade något ansvar att kolla så den var skickad och mottagen.

Såklart, men nån form av uppföljning borde de väl ha. Jag har ju gått här och väntat och trott att det var skickat. Trodde inte jag hade något ansvar att kolla så den var skickad och mottagen.
Det har du inte heller, oavsett vad som hänt så kommer det skrivas en avvikelse där någon (vc eller mottagande enhet) behöver se över sina rutiner.

Det har du inte heller, oavsett vad som hänt så kommer det skrivas en avvikelse där någon (vc eller mottagande enhet) behöver se över sina rutiner.
Vad bra, sen absolut jag borde kanske kollat 1177 när det gått typ 2 månader och jag inte hört något. Vårdcentralen skulle återkomma så får se om de gör det idag.

Sånt är så himla surt, hoppas de får ordning på skickandet kvickt nu! Jag råkade ut för samma grej för jättelänge sen, gick tre månader och väntade för att upptäcka att den försvunnit 🤷‍♀️ Då lackade min VC-läkare ur en smula och frågade mycket ledande om jag inte kanske fått mer ont under väntetiden? När jag sa ja skickade hon en akutremiss och sen gick det undan.

Sånt är så himla surt, hoppas de får ordning på skickandet kvickt nu! Jag råkade ut för samma grej för jättelänge sen, gick tre månader och väntade för att upptäcka att den försvunnit 🤷‍♀️ Då lackade min VC-läkare ur en smula och frågade mycket ledande om jag inte kanske fått mer ont under väntetiden? När jag sa ja skickade hon en akutremiss och sen gick det undan.
De har slutat svara mig sen några timmar tillbaka så jag vet inte vad som händer haha. Innan svarade de supersnabbt i chatten men nu är det tystnad.

De har slutat svara mig sen några timmar tillbaka så jag vet inte vad som händer haha. Innan svarade de supersnabbt i chatten men nu är det tystnad.
Skulle gissa att de precis som vi (inkl mig själv) har all time high i sjukfrånvaro.. har aldrig varit med om något liknande än de senaste 2-3 veckorna.

Skulle gissa att de precis som vi (inkl mig själv) har all time high i sjukfrånvaro.. har aldrig varit med om något liknande än de senaste 2-3 veckorna.
Ja det spelar ju ingen roll om jag får svar idag eller till veckan såklart. Har jag väntat sen oktober kan jag vänta lite till. Segt, på mitt jobb är alla osedvanligt friska faktiskt, inkl mig själv. Nu jinxar jag säkert det 😂

Ja det spelar ju ingen roll om jag får svar idag eller till veckan såklart. Har jag väntat sen oktober kan jag vänta lite till. Segt, på mitt jobb är alla osedvanligt friska faktiskt, inkl mig själv. Nu jinxar jag säkert det 😂
Hoppas inte. Det här har nog varit den segaste influensa jag haft. Vi träffar ju sjuka människor hela dagarna så man blir lite exponerad kan man säga 😅. Men hoppas du får svar nästa vecka om inte idag!

Många remisser kommer tyvärr bort i posten fortfarande, och upptäcks inte förrän man 3 månader sedan begär remissvar alternativt patienten själv undrar vad som hände med remissen.

Vårdcentralen säger sig ha skickat remissen men kommer skicka igen med önskan om prioritering eftersom jag redan väntat länge. Men det finns fortfarande inget på 1177. Ska jag avvakta? Hur länge är rimligt? Eller ska jag följa upp? När borde remissen kommit fram?

Vårdcentralen säger sig ha skickat remissen men kommer skicka igen med önskan om prioritering eftersom jag redan väntat länge. Men det finns fortfarande inget på 1177. Ska jag avvakta? Hur länge är rimligt? Eller ska jag följa upp? När borde remissen kommit fram?
Det är så svårt att säga när, när läkaren signerat remissen så ska den ju i princip landa hos mottagaren, hos oss ska de sedan bedömas av en läkare, det kan ta några dagar beroende på person, sen när vi lägger patienten på väntelista går remissbekräftelsen ut. Men detta kanske funkar olika i olika journalsystem.
Har remissen gått elektroniskt så borde iallafall mottagande enhet se den samma dag kan jag tycka.
Sen vet jag inte hur det funkar med 1177 då vi inte kan se remisser där i min region har jag för mig, så vet som inte hur det ska se ut!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare i ungvuxen ålder endast varit i kontakt med kuratorn på vårdcentralen vilket tyvärr inte fungerade under 2023-2024. Tog... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
3 085
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: corzette
·
Samhälle Jag har gått hos psykiatrin sen typ 25 år tillbaka pga psykisk ohälsa av olika slag. Det har varit medicin förstås men också terapi. Nu...
Svar
12
· Visningar
879
Senast: MiniLi
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 164
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Budget samt tid för hund
  • Valp 2025