Remisser 1177

BernT

Trådstartare
Syns remisser på 1177? Jag var hos läkaren i oktober och hon skulle skriva en remiss. Men det finns ingenting på 1177 och jag har heller inte hört något. Har hon missat det eller syns det inte alltid? Journalanteckningen från besöket finns på 1177 och där skriver läkaren att hon ska skicka en remiss.

Syns remisser på 1177? Jag var hos läkaren i oktober och hon skulle skriva en remiss. Men det finns ingenting på 1177 och jag har heller inte hört något. Har hon missat det eller syns det inte alltid? Journalanteckningen från besöket finns på 1177 och där skriver läkaren att hon ska skicka en remiss.
Nu bor jag inte i samma region som du, hos oss syns vissa på 1177 och vissa inte. Jag hade dock definitivt ringt och dubbelkollat att remissen verkligen gått iväg.

Det beror på vilken region du tillhör samt om du varit hos privat vårdgivare. Om du går in på 1177 och journalen går den informationen att finna där, vilka regioner osv ddär olika information syns. Så under rubriken remisser står även vem som visar remisser. Står din region eller privata vårdgivare med där borde remiss synas.

Har de skickat till privat vårdgivare syns inte heller alltid remisser.

Mina remisser har inte synts på 1177 när de skickats utanför regionen. Inom vårdcentralen och sjukhuset i min region har jag kunnat se.

Remisser har inte synts för mitt barn i vgr iaf. Hade skickat meddelande på 1177 dit remissen ska vara skickad för att höra så de fått in den.

Kollar jag på fliken remisser är den helt tom. Har aldrig haft en remiss någonsin så det finns absolut noll info där. Men jag ska skriva till vårdcentralen och dubbelkolla så den gått iväg. Har ju ändå väntat några månader nu.

Liknande trådar

Samhälle Jag har gått hos psykiatrin sen typ 25 år tillbaka pga psykisk ohälsa av olika slag. Det har varit medicin förstås men också terapi. Nu...
Svar
12
· Visningar
831
Senast: MiniLi
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 003
Senast: tomte
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 060
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 321
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka