Rekommenderad minimi-giva.

A

Anng

Hej på er! Har en fråga ang hö/hösilage:
Rekommendationen är ju 1,5 kilo hö per dag och 100 kilo häst. Hösilage 2-2,5 kilo per 100 kilo häst.
Vem rekommenderar dessa siffror? Jag menar är det en myndighet eller så? Jag har en i stallet som inte tror på mig och fodrar med halva rekommendationen ungefär och jag skulle vilja hänvisa henne till något där hon kan läsa själv. Det får inte vara på typ Kraffts hemsida för då litar hon nog inte på det.

Vore supersnällt!! (så slipper jag arbeta i uppförsbacke hela tiden)

Sv: Rekommenderad minimi-giva.

Hm... Det kan du nog kolla med närmaste veterinär, då det är en "regel" som är framtagen av djurskyddsskäl.

Annars finns säkert info på Hippocampus hemsida, där borde det finnas forskarrapporter om hästens beteende och ätande.

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst skulle ioförsig kunna äta tills han dog bokstavligt talat om han fick äta bara hö. Men nu är det så att han är extremt lättfödd...
2
Svar
29
· Visningar
3 406
Senast: Nominous
·
H
Foder & Strö Jag har 2 st ponnyer. Båda är hopp ponnyer. Idag fodras de med Krafft Sport och Krafft Grund, men eftersom man ska ge en häst mellan 4-6...
2
Svar
28
· Visningar
2 826
Senast: Highcat
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
J
Foder & Strö Hej! Min häst är ett 16-årigt kallblodstravarsto i medelhårt arbete (ridning). Jag upplever att hon har brist på protein (har tappat...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama