Reklamlänkar i textflödet??

Jag hade samma problem i Chrome till jag avinstallerade och installerade på nytt. Var omöjligt att hitta programjäveln som lade in länkarna

Inte alls onödigt. Händer mig med. En add-on i firefox som hamnar där av sig själv i mitt fall.

Programmet heter "Ads by Browser shop" och installerar sig under falskt namn både som programvara på enheten och som tillägg till webbläsaren. En vanlig avinstallation av programet och avinstallation av webbläsartillägget verkar ha fixat biffen! Notera dock att när man ska avinstallera programvaran från datorn så får man en popup till, med alternativen Ja-Nej-Avbryt. Klickar man "ja" så godkänner man att det installeras andra spyware- och reklamprogram på datorn!

Avslutade med att köra en ordentlig virusscan av datorn, som hittade och städade bort installationsfilerna, lite tempfiler mm.

Vem sjutton är det som tjänar på att sitta och tillverka såna här program, det undrar jag...

Att ha en reklambanner i ett av inläggen på en hel trådsida är precis som det skall vara, har skrivit om det tidigare här under Om Bukefalos. Det fanns även tidigare med skillnaden att det låg i en egen ruta precis under.

Det Migo hade, om jag förstår rätt, var en massa länkar i inläggen som ledde till reklam. En form av reklam för vissa ord i alla inlägg. Detta sköttes av ett program som smugit sig in på hennes dator. Det är inget jag eller Bukefalos lagt in.

Reklam behövs för att jag skall kunna driva Bukefalos, men jag försöker hålla det på en vettig nivå. Som ni möjligen märkt finns det andra webbsidor som har betydlligt mer reklam och mer störande reklam.

Då är jag med :) Det är inget som egentligen stör mig men jag blev fundersam när @Migo skrev om det. Uppenbarligen så missförstod jag vad det handlade om och trodde att hen menade det som @em-pirre länkade till.

Det Migo hade, om jag förstår rätt, var en massa länkar i inläggen som ledde till reklam. En form av reklam för vissa ord i alla inlägg. Detta sköttes av ett program som smugit sig in på hennes dator. Det är inget jag eller Bukefalos lagt in.

Jag har precis rensat en väns dator från något som heter E deals, ett program som lägger in länkar i löpande text på det vis som Migo beskriver och det är ett riktigt sattyg! Dyker ni på det på någon webbsida så utgå från att ägaren till sidan inte lagt till det utan att ni fått in ett virus i datorn. Ingen normal webmaster utsätter sina läsare för något sånt, speciellt inte om reklamen tidigare varit så begränsad som den är här!
Länkarna (viruset) kommer oftast när man installerar någon gratis programvara på datorn, man missar att klicka ur de rutor som frågar om man även vill installera x när man ändå installerar y, men ibland får man viruset via de sidor man besöker och via länkar man klickar på.

Bukes är min kontrollsida när vänner ber mig rensa deras datorer, finns sånt skit här är datorn infekterad!
Rättelse, det är i egentlig mening inte ett virus eftersom det är ett program man godkänner själv, även om man inte vet vad det är man okejar, men ni förstår vad jag menar ;)

Såg att det var löst nu och som fler sagt är det ett virus som smugit sig in då. Fått det flertalet gånger på min dator och det är lurigt att hitta de och avinstallera, finns flera olika såklart. De brukar följa med när man laddar ner något annat och sen "gömma" sig. Klicka inte på länkarna bara, då ökar risken att ni får ner mer virus samt ger pengar i plånboken till de som sprider.

Liknande trådar

Mat Jag är absolut en äggvåfflaperson har jag förstått. Gillar de lite mer mjuka och matiga våfflorna, och tycker att frasvåfflor lätt blir...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
2 887
Senast: sthu
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 288
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 453
Senast: Marita73
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 009
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar