Barbabelle
Trådstartare
Jag köpte en häst i slutet av mars i år och funderar på att häva köpet.
Vart hittar jag info om vad som gäller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var du hittar information om detta har du fått svar på.Jag köpte en häst i slutet av mars i år och funderar på att häva köpet.
Måste väl bero på hur läget är? Vad jag kan se så har inte ts skrivit något om varför hen vill reklamera?Oftast är det smidigast för personer i ditt läge att sälja hästen vidare, istället för en långdragen, påfrestande process som kostar både tid och pengar.
Absolut! Men jag tycker det är viktigt att väga in, innan man börjar reklamera. Vi har ju som sagt ingen aning om orsakerna.Måste väl bero på hur läget är? Vad jag kan se så har inte ts skrivit något om varför hen vill reklamera?
Kan ju bero på många saker.
Självklart, fast det är viktigt att reflektera över alla aspekter. Vi vet fortfarande inte TS anledningar…Om det är något fel som gör att hästen sjunkit i värde i samband med att man upptäckte felet så tycker jag absolut man ska försöka reklamera först så man har en chans att få tillbaka pengarna innan man säljer med förlust.
Köpt privat el försäljningsstall?Jag har inte ridit honom sen början av maj, då blev han rädd och jag for av. Han är rädd för det mesta. Gtanntjejen har ridit honom några gånger, hon ramlar av honom hon med för att han blir rädd. I går hade han rest sig och snott runt och hon hade åkt av, detta när hon skulle sitta upp. Han kan oftast inte stå still utan far runt och blir rädd. Han är rädd för höns, självgående gräsklippare, drakar, han blir rädd när någon annan häst river ett hinder vid hoppning.
Situationen stressar mig något otroligt och jag vet inte vad jag ska göra. Nu longerar jag mest för han måste ju röra sig.
Har du kontaktat säljaren och berättat om problemen?Jag har inte ridit honom sen början av maj, då blev han rädd och jag for av. Han är rädd för det mesta. Gtanntjejen har ridit honom några gånger, hon ramlar av honom hon med för att han blir rädd. I går hade han rest sig och snott runt och hon hade åkt av, detta när hon skulle sitta upp. Han kan oftast inte stå still utan far runt och blir rädd. Han är rädd för höns, självgående gräsklippare, drakar, han blir rädd när någon annan häst river ett hinder vid hoppning.
Situationen stressar mig något otroligt och jag vet inte vad jag ska göra. Nu longerar jag mest för han måste ju röra sig.
Att reklamera på grund av "taskig mentalitet", eller vad man ska kalla det, är skitsvårt. Du måste hitta ett fysiskt fel på hästen som du sen ska påstå fanns vid köpet. Plus att du som köpare har undersökningsplikt. Sen finns det naturligtvis säljare som i ren goodwill köper tillbaka hästen, till ett reducerat pris. Jag hade börjat att kontaktat säljaren och sagt att hästen inte passar dig och frågat om hen kunde tänka sig att köpa tillbaka.Jag har inte ridit honom sen början av maj, då blev han rädd och jag for av. Han är rädd för det mesta. Gtanntjejen har ridit honom några gånger, hon ramlar av honom hon med för att han blir rädd. I går hade han rest sig och snott runt och hon hade åkt av, detta när hon skulle sitta upp. Han kan oftast inte stå still utan far runt och blir rädd. Han är rädd för höns, självgående gräsklippare, drakar, han blir rädd när någon annan häst river ett hinder vid hoppning.
Jag har inte ridit honom sen början av maj, då blev han rädd och jag for av. Han är rädd för det mesta. Gtanntjejen har ridit honom några gånger, hon ramlar av honom hon med för att han blir rädd. I går hade han rest sig och snott runt och hon hade åkt av, detta när hon skulle sitta upp. Han kan oftast inte stå still utan far runt och blir rädd. Han är rädd för höns, självgående gräsklippare, drakar, han blir rädd när någon annan häst river ett hinder vid hoppning.
Du vill alltså häva köpet hästen för att du är rädd? Det funkar inte riktigt så.Jag har inte ridit honom sen början av maj, då blev han rädd och jag for av. Han är rädd för det mesta. Gtanntjejen har ridit honom några gånger, hon ramlar av honom hon med för att han blir rädd. I går hade han rest sig och snott runt och hon hade åkt av, detta när hon skulle sitta upp. Han kan oftast inte stå still utan far runt och blir rädd. Han är rädd för höns, självgående gräsklippare, drakar, han blir rädd när någon annan häst river ett hinder vid hoppning.
Jag har köpt honom privat från en ridskola.Köpt privat el försäljningsstall?
Om privat kan du höra om säljaren kan tänka sig att köpa tillbaka då det inte funkade.
Försäljningsstall kan du säkert ha en dialog med för att komma fram till en bra lösning för alla inblandade.
Att reklamera i detta fall tror jag blir svårt.
Nej inte ännu.Har du kontaktat säljaren och berättat om problemen?
Jag tror det blir svårt att reklamera i det här läget. Är nog bättre att försöka sälja vidare.
Nej för att jag inte tror att jag kommer kunna träna och tävla dressyr med honom.Du vill alltså häva köpet hästen för att du är rädd? Det funkar inte riktigt så.
Lämna till försäljningstall istället. Har du tur kan dom ta hästen i inbyte mot en annan typ av häst men bli inte förvånad om du måste lägga till pengar.