Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du får tillbaka något från återförsäljaren så kommer du att få pengarna och själv välja vad du gör med dem. Så länge det inte är en bil/mc/annan maskin med registreringsnummer så är lånet inte direkt kopplat till vad du köpt.Hej, om man ska reklamera en dyrare vara som man har betalat med insats samt lån, och betalat lånet säg 5 månader till kreditföretag. Hur går det till? Får man tillbaka allt från återförsäljaren?
Hej, om man ska reklamera en dyrare vara som man har betalat med insats samt lån, och betalat lånet säg 5 månader till kreditföretag. Hur går det till? Får man tillbaka allt från återförsäljaren?
Det är ett hästsläp, återförsäljaren har godkänt reklamationen.
Jag menar att återförsäljaren har accepterat reklamationen. Jag vet inte hur jag ska uttrycka det tydligare.Hur menar du "godkänt reklamationen"?
Enligt lag har säljaren rätt att reparera varan innan det kan bli fråga om att du får köpeskillingen tillbaka.
Oavsett om du får pengar tillbaka kan du ju bli tvungen att betala räntekostnader då ditt avtal med kreditföretaget inte har något att göra med själva köpet att göra.
Jag menar att återförsäljaren har accepterat reklamationen. Jag vet inte hur jag ska uttrycka det tydligare.
Får du pengarna tillbaka från återförsäljaren så beror det på hur du tagit lånet.Det är ett hästsläp, återförsäljaren har godkänt reklamationen.
Ah, nej, inte laga. Vi har dock diskuterat byte. Nu har jag funderat kring vad som kan hända om jag drar mig ur helt.Jag undrade mer om hen tänkt laga eller valt att betala tillbaka pengarna? Bägge sätten är att acceptera en reklamation. Om reklamationen inte blir accepterad händer inget av ovanstående.
Ah, nej, inte laga. Vi har dock diskuterat byte. Nu har jag funderat kring vad som kan hända om jag drar mig ur helt.