Bolån, hur ska man tänka?

Jag känner att de har färre problem än andra banker och jag står och faller med min möjlighet att komma åt mina pengar.
Men jag har 2 extra banker för säkerhets skull.
På SEB har jag fortfarande kort och betaltjänster och på Swedbank har jag åtkomliga pengar.
Jag vet folk som fått sina konton frysta hos LF pga överföringar till och från andra banker där de sysslar med aktiehandel, så det är inte problemfritt. Då kommer man inte åt sina tillgångar alls.

Att du inte kan logga in i en app ett par timmar gör inte att du inte får tillgång till dina pengar? Kortet fungerar fortfarande och vanliga nätbanken fungerar.

Jag vet folk som fått sina konton frysta hos LF pga överföringar till och från andra banker där de sysslar med aktiehandel, så det är inte problemfritt. Då kommer man inte åt sina tillgångar alls.

Att du inte kan logga in i en app ett par timmar gör inte att du inte får tillgång till dina pengar? Kortet fungerar fortfarande och vanliga nätbanken fungerar.
Så länge som nätbanken fungerar är jag safe.
Frysta pengar beror på annat, typ misstanke om penningtvätt, och har med Finansinspektionen att göra.
Det är inte specifikt för just den banken.

Frysta pengar beror på annat, typ misstanke om penningtvätt, och har med Finansinspektionen att göra.
Fast nja, det är ju bankens beslut. Att handla med aktier i annan bank är rätt normalt, det har jag gjort i många år och aldrig blivit ifrågasatt, ingen annan jag känner heller med andra banker, men flera med LF.

Länsförsäklringar har mycket begränsningar när de gäller överföringar både via swish och vanlig överföring. Du måste alltid ringa, många banker kan du höja din swish gräns själv via bank id i appen. Å de är bankens beslut om du får höja för att köpa något för DINA egna pengar. Ja hade som sagt både problem med bilen, hästen och att köpa en hästtransport. Vi fick swisha 3 personer för att de inte ville höja min gräns, är de inte mer penningtvätt egentligen? Min sambo har adlrig haft dessa problem med sin bank de frågar vad han ska köpa och hur han har råd med de, de lusläser inte hans konto och frågar varför han köpt ett verktyg för myclet och sen hur vi ska ha råd att äta middag kommande dagar.. NÄ LF är för bökigt.. Försäkringarna är jag nöjd med, men inte banken och skulle adrig satt mitt bolån där. Fick inte ens överföra handpenningen själv trots huset såldes via LF.

Det är ett av mina argument för att ha LF.
Men försäkringen för hästverksamheten är absolut bäst.
Det är bra att du är nöjd. Själv har jag sparat många tusenlappar på att flytta annorstädes. Bra att jag fick en påminnelse av denna tråden, för att se över om jag kan flytta gårdens försäkring också. Den är svårast att flytta på, så jag körde fast senast.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka