Jag får också den där Hitler-reklamen. Men den har inte stört mig så mycket.

Däremot är jag just nu JÄTTESTÖRD på att ALLA "banners" på min Bukefalos gör reklam för Bravofly med resor till en enda destination - den som jag av misstag råkade skriva in på bravoflys hemsida igår. Jag skulle titta efter resor med Norweigan, och googlade på bolaget (är alltid osäker på om det är .com, .se, .nu eller liknande). Tryckte på första länken som var norweigan.com/se eller ngt sådant, och tryckte in min destination och avresedatum. Och såg först när jag tryckt "sök" att det inte var norweigans hemsida utan bravofly. Och nu förföljer reklamen för denna, som jag känner det, oseriösa sida upp.

Jag har varken varit inloggad på google eller Hotmail när sökningen gjordes, eller under samma "session". Så hur funkar det här med reklamen egentligen? Och hur kan Bukefalos upplåta reklamplats åt oseriösa företag? Och hur länge ska jag behöva stå ut med denna reklam?

Jag får också den där Hitler-reklamen. Men den har inte stört mig så mycket.

Däremot är jag just nu JÄTTESTÖRD på att ALLA "banners" på min Bukefalos gör reklam för Bravofly med resor till en enda destination - den som jag av misstag råkade skriva in på bravoflys hemsida igår. Jag skulle titta efter resor med Norweigan, och googlade på bolaget (är alltid osäker på om det är .com, .se, .nu eller liknande). Tryckte på första länken som var norweigan.com/se eller ngt sådant, och tryckte in min destination och avresedatum. Och såg först när jag tryckt "sök" att det inte var norweigans hemsida utan bravofly. Och nu förföljer reklamen för denna, som jag känner det, oseriösa sida upp.

Jag har varken varit inloggad på google eller Hotmail när sökningen gjordes, eller under samma "session". Så hur funkar det här med reklamen egentligen? Och hur kan Bukefalos upplåta reklamplats åt oseriösa företag? Och hur länge ska jag behöva stå ut med denna reklam?
Adware. Rensa din dator

Virusprogrammet har inte upptäckt något, det skannar väl av sig själv? :) (inte så jättehaj på det här)
Prova ladda ner superantispyware. Skanna. Rensa. Adware är egentligen inte virus, utan program som läser av vad du gör och ger dig bl.a. riktad reklam (och annan skit).

Det är ett gratis, smidigt program.

Prova ladda ner superantispyware. Skanna. Rensa. Adware är egentligen inte virus, utan program som läser av vad du gör och ger dig bl.a. riktad reklam (och annan skit).

Det är ett gratis, smidigt program.
Har gjort det. Den hittade inget. Så då borde inte problemet ligga på min dator :)

Det ni kallar hitlerreklam, är vad jag vet historiska artiklar från vad jag vet en seriös källa som annonserat på en mängd platser på internet i säkert tio år.
Google har koll på oss alla, vilket gör att de kan se till att annonser på det man intresserat sig för kommer upp. Har jag letat efter en speciell bildskärm till datorn får jag upp banners från vissa företag som säljer den.
De flesta annonserna kommer via google adsense, de brukar ha ganska god koll på annonsörerna, men en del kan ibland vara mindre seriösa och oönskade som russian brides, dessa brukar jag försöka blockera.

Det ni kallar hitlerreklam, är vad jag vet historiska artiklar från vad jag vet en seriös källa som annonserat på en mängd platser på internet i säkert tio år.
Google har koll på oss alla, vilket gör att de kan se till att annonser på det man intresserat sig för kommer upp. Har jag letat efter en speciell bildskärm till datorn får jag upp banners från vissa företag som säljer den.
De flesta annonserna kommer via google adsense, de brukar ha ganska god koll på annonsörerna, men en del kan ibland vara mindre seriösa och oönskade som russian brides, dessa brukar jag försöka blockera.

Vad bra!
Jag har inget emot att jag får upp reklam om typ det jag nyss googlat på, förstår ju att reklamintäkterna behövs.
Men jag slipper gärna sån reklam som russian brides, så det är ju super att du försöker blockera dem.
Nu har det varit lugnt för mig i några dagar iaf - jag har just nu kaffereklam och även om jag inte googlat på det så är det ju betydligt trevligare :D

Alldeles nyss var både russian brides o asian beauties tbxx, fast jag såg dem bara här inne o inte i andra forumdelar.

Ååååååh!
Nu har det börjat komma sådan där oseriös viktminskningsreklam här också!
"Få platt mage med ett enkelt knep/detta enkla knep" (kommer inte ihåg exakt formulering). Den ser i alla fall exakt ut som den reklam jag ibland får upp på Facebook. Ofta är det någon kändis, senast Laila Bagge tror jag, som företaget låtsas företräda dem. Klickar man på länken så kommer man till en fake-tidnings-sida där de låtsas recensera bantningspillret. Ofta gröna kaffebönor, men pillret varierar. Det verkar som de lyckas lura några till att "prova" pillren gratis, och så upptäcker de att det dragits tusentals kronor från deras bankkort (som de gladerligen lämnat ut uppgifterna till).

Det verkar dock vara en google-annons när jag tittar på hemsidesadressen. Jag hoppas inte Bukefalos säljer reklamplats till ett sådant företag!

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
492
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 909
Senast: Inte_Ung
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
327
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama