Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon har ju hovbensrotationer, men hovis sade att det inte behöver göras nånting verkningemässigt med henne, utan det är bra om hon blir lång i tårna.. Hur tänker han då tro? todde tån skulle vara kort?
Igår och idag e min ena häst helt vanlig i hovarna alltså inte varm och ingen puls, har klämt och känt men inget...
Men unghästen däremot som fortfarande går på butta är lite ljummen i båda fram och har puls fortfarande däremot ser hon piggare och gladare ut i både kropp och ögon...
Imorgon kommer hovslagaren och kikar på dem och åtgärdar de som skall göras.
Skall man vänta med att släppa ut dem i liten typ sjukhage tills de är helt symptomfria, och hur lång tid börjar man med åt gången?
Tycker jag har ställt frågor till olika vet men inte fått ngt riktigt svar känns det som och man vill ju verkligen inte göra fel så det verkligen går åt pipan... efter sista vet var här så sa han bara att vi får höras av om 14 dgr efter hon avslutat kuren... men jag antar att hon skall stå inne tills dess..
Får nog ringa imorgon och höra med dom för säkerhets skull...
Den andra som är utan puls och inte är varm borde ju eg kunna gå ut en stund i liten grus hage... efter att hovarna är åtgärdade..
Första 48 h kan man kyla. Inte i ett sträck givetvis, men det är de första 48 h kylan hjälper. Så du kan sluta kyla nu.
Jag fick ordinationer att kyla betydligt längre tid än två dygn.. Kommer inte ihåg exakt men det var minst en vecka med 3*20 minuter/dag
Helst från ovan knät.
: