B
Bonapple
Sv: Rehabilitering vid Fång
Jag ställer samma fråga... har dock tre lite varma hovar, en kall och gått på metacam 11 dagar. Idag och igår fick hon halva dosen. Fortfarande varm. Dock ingen puls. Fin gång(i boxen). Har blötlagt hö och hon får halm att tugga emellanåt. I kväll ska hon endast få tugga halm. Få se hur hovarna känns imorgon....orolig matte.
Har inget svar eller tips att ge dig..
Däremot spinner jag vidare med mina funderingar
Hästen har nu stått på box i 17 dagar, och får gå ut en kvart varje morgon sedan i måndags. Detta för att hon överhuvudtaget ska kunna hantera situationen med att stå installad då hon annars stressar ihjäl sig o sparkar sönder inredningen, i samråd med veterinär naturligtvis
Har en framhov som är knappt ljummen och 3 andra som är iskalla.
Är detta normalt? Kan ana lite puls i det benet, men mer än så är det inte.
Hade ett uppehåll på medicineringen från dag 11 till dag 14.
Då kändes hon fin i benen, men var inte iskall i något, däremot lite ljummen (kroppstempererad) ialla. Men efterhand som de andra 3 benen blev kallare o inte det fjärde, så sattes metacamet in igen.
Hur länge kan man räkna med en förhöjd temp i den ena hoven?
Eller borde den också vara kall vid det här laget?
Bör man medicinera så länge den är ljummen?
Hon rör sig bra och står bra på fötterna.
Jag ställer samma fråga... har dock tre lite varma hovar, en kall och gått på metacam 11 dagar. Idag och igår fick hon halva dosen. Fortfarande varm. Dock ingen puls. Fin gång(i boxen). Har blötlagt hö och hon får halm att tugga emellanåt. I kväll ska hon endast få tugga halm. Få se hur hovarna känns imorgon....orolig matte.