Regnställ, ullared eller tradera?

Koltinna

Trådstartare
Jag letar lite efter ett regnställ i storlek 86 som lillan ska ha på dagis. Men det är ju så dyrt! Speciellt med tanke på att hon ska ha ett på dagis och ett hemma, eftersom att jag inte vill släpa på det fram och tillbaka varje dag.
Vi köpte ett nytt i höstas för 450:- och tror hon hann använda det 5 gånger innan hon växte ur det, så denna gången ska det vara billigt!
Mitt problem är att jag inte kan bestämma mig för vad som är billigt och bra. Någon som vet om dom har mycket på gekås? Sist jag var där i höstas var urvalet dåligt. Hur mycket kostar ett regnställ ungefär i gekås?
Sen tittar jag mycket på tradera, och där finns det ju en del. Men jag tycker endå att det är rätt så dyrt, sen vet man ju aldrig vad man får när man inte får se det irl innan.
Hur gör ni som vill ha lite billigare regnställ?

Sv: Regnställ, ullared eller tradera?

Jag har köpt på Ica Maxi. Det fungerar utmärkt som dagisregnställ.

Oj det var billigt! Får kolla imorgon när jag endå ska handla

Jo då, jag gick igenom reklamhögen och hittade ett blad från Ica MAxi. v 12 och 13 så kostar regnstället 199:-. :idea:

Kollade nyss och måste få säga att det var fruktansvärt fult :D
Men tack för tipset!

Jag har regnstall fran Coop och Lindex, de har funkat bra bada tva. Jag hade kopt pa tradera om jag var du.

Bor du nära ett Team Sportia?
Jag har sett i en tråd på Fb att de säljer ut Didrikssons Slaskeman?? Osäker på namnet för 249:-
Det ska ju änså vara ett av de bättre :) Ring o kolla om du har en bit dit :)

Då du söker ett i stl 86 så är jag nyfiken på hur gammalt ditt barn är... Ska man skaffa ett till i höst inför dagis är mitt barn ca 1,5år...

Jag letar lite efter ett regnställ i storlek 86 som lillan ska ha på dagis. Men det är ju så dyrt! Speciellt med tanke på att hon ska ha ett på dagis och ett hemma, eftersom att jag inte vill släpa på det fram och tillbaka varje dag.
Vi köpte ett nytt i höstas för 450:- och tror hon hann använda det 5 gånger innan hon växte ur det, så denna gången ska det vara billigt!
Mitt problem är att jag inte kan bestämma mig för vad som är billigt och bra. Någon som vet om dom har mycket på gekås? Sist jag var där i höstas var urvalet dåligt. Hur mycket kostar ett regnställ ungefär i gekås?
Sen tittar jag mycket på tradera, och där finns det ju en del. Men jag tycker endå att det är rätt så dyrt, sen vet man ju aldrig vad man får när man inte får se det irl innan.
Hur gör ni som vill ha lite billigare regnställ?

Svärmor fyndade ett i ullared för 60 spänn för förra säsongen och det använde hon knappt.
I höstas köpte jag ett för 149 och det är knappt använt!
Det har ju varit overalltider hela vintrarna!

Köpte ett didriksson på rea som hänger på dagis för 175 kronor

Så "budgetgrejjorna håller än så länge!Vetinte hur det blir när det går lite vildare till i leken!

Undrar just det samma, med tanke på att alla ungarna på dagisgården idag var i olika färger av grått, även om man anade att själva regnställen hade andra färger under... :angel:

Jag köpte ett regnställ idag på Ica Maxi och är väldigt nöjd med priset! Och färgen, svart och neon tycker jag är alldeles utmärkt färg på regnställ, jag skulle dock gärna se en helt i neon för att ungarna ska synas ordentligt!

Kan du inte köpa några storlekar större, så att barnet kan ha det längre? Vi köpte ett i somras som L fortfarande kan ha. Det är trots att vi kör lager på lager under det nu, när det är både kallt och blött. :)

Bor du nära ett Team Sportia?
Jag har sett i en tråd på Fb att de säljer ut Didrikssons Slaskeman?? Osäker på namnet för 249:-
Det ska ju änså vara ett av de bättre :) Ring o kolla om du har en bit dit :)

Då du söker ett i stl 86 så är jag nyfiken på hur gammalt ditt barn är... Ska man skaffa ett till i höst inför dagis är mitt barn ca 1,5år...

Tack för tipset!
Min dotter är 19 månader.

Ja, enligt mitt smak och tycke så är det fult. Jag gillar inte det neonfärgade

Det där med storlekar är jag lite känslig med. Jag vill inte att kläderna ska vara för stora för då kan det ju vara jobbigt att röra sig om det är för mycket tyg som är i vägen

Ja, enligt mitt smak och tycke så är det fult. Jag gillar inte det neonfärgade

Fast frågan är kanske om regnställ ska vara snygga eller om det är bra att ungarna syns när de är ute... Jag brukar ha en snygg jacka som man kan sätta på dem om man ska åka bort, och övriga ytterkläder är enbart till för att hålla dem varma/torra/synas...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 427
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 964
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 589
Senast: tuaphua
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka