regnskållor

Sv: regnskållor

Probimin är en kur, det är alltså tarmbakterier som ges som en kur och det fungerar verkligen enligt min erfarenhet. Finns på kliniker och jag brukar stoppa på en kur när gräset börjar komma eller när jag givit butta och vid foderbyten.

Och jag skulle absolut ge det om jag gav pencillin.

Kan ju tillägga att jag haft min häst i 2.5 år och första sommaren på gräs var han bedrövligt dålig och med varje år blir han bättre, får mindre besvär. Beroende på mitt vakande över magen och bättre foderstat (läs minimalt med socker/melass/betfor/fructan eller att han vänjer sig? Vem vet?

Liknande trådar

Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
6 066
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 655
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 652
Senast: AlmostEasy
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka