Regler för ridspö...

Sv: Regler för ridspö...

haha jag blev tillsagd sist av överdommaren med min HJälm hahahhahahaa:banana:

LadyCovergirl skrev:
En rätt utprovad hjälm ska sitta kvar även om inte hakbandet är hårt åtspänt.

Ja, det är klart. Men även en rätt utprovad hjälm sitter inte alltid kvar om man slår i nått.
Varför tror du man ska ha hakband på hjälmen?

Vita_N_6520 skrev:
Ja, det är klart. Men även en rätt utprovad hjälm sitter inte alltid kvar om man slår i nått.
Varför tror du man ska ha hakband på hjälmen?

Nej, det vet jag mycket väl.
Jag ser bara ingen anledning att hugga på andra för deras val.

gäller det för alla hopptävlingar från klubb- elit, att man inte får ha spön över 75 cm? vad kan hända om man tävlar med ett spö över 75cm?

Pontiac skrev:
gäller det för alla hopptävlingar från klubb- elit, att man inte får ha spön över 75 cm? vad kan hända om man tävlar med ett spö över 75cm?

Jepp. Som med alla brott mot TR kan det resultera i varning, avstängning från klass/tävling/meeting.

Jag har inte huggt (säger man så?) på någon.
Jag bara ifrågasätter o försöker få henne att tänka ur en annan synvilken.

*knapplån*

Ska ta och gå igenom Strömsholms filmen igen så återkommer jag med vem det var.

Vita_N_6520 skrev:
Jag har inte huggt (säger man så?) på någon.
Jag bara ifrågasätter o försöker få henne att tänka ur en annan synvilken.

Huggit heter det :)
Jag tyckte bara det lät lite otrevligt, men det var kanske inte meningen.

Okej. Nej det var inte meningen..
Jag är bara typ överbeskyddande eller nått. :p
Vet folk som det kunde ha slutat redigt illa för om de hade haft hakbandet lösare :( (alt. större hjälm.)

Vita_N_6520 skrev:
Okej. Nej det var inte meningen..
Jag är bara typ överbeskyddande eller nått. :p
Vet folk som det kunde ha slutat redigt illa för om de hade haft hakbandet lösare :( (alt. större hjälm.)

Jag är långtifrån överbeskyddande, jag anser att är man vuxen ska man få göra sina val själv. Självklart kan jag tycka saker ändå. Men jag är tämligen liberal :)

Olympus skrev:
finns det en regel som säger att det måste vara tillräckligt spänt oxå? Det visste jag inte, jag kan ju ta av min hjälm utan att knäppa upp hackbanet:angel:

Ja det finns det. TR säger att "Hjälm, av Konsumentverket testad och godkänd, med hakbandet i funktion, skall bäras vid all ridning på tävlingsområdet

Om hakbandet sitter för löst så är det inte 'i funktion'.

den sitter ännu lösare än den andra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 773
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 337
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 668
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar