Registrering???

D

Dassie

Jag har en unghäst på 2 år som är korsning mellan nordsvensk och svenskt halvblod.

var ska han registreras?
måste han vara registrerad för att få ett pass?
och när ska han registreras?
:confused:

Vore tacksam för svar på dessa frågor!!

Du kan registrera honom som "halvblod", kolla på ASVH´s hemsida www.asvh.se så får du mer info. Han kommer att få gråa papper dock.. Registrera honom så fort som möjligt så kanske det blir billigare! Han måste vara registrerad för att få pass..

Vad är det för stam bara för att vara nyfiken!?! Gillar sådana här korsningar..

Registrera honom i ASVH. Du får passet samtidigt som du registrerar.
Detta skall du göra INNAN 31/12 2005.
Mer info finns på ASVH's hemsida. :)

Är förresten oxå nyfiken på stammen! Har ju själv en Hbl/Kbl-korsning! :d

Tack för hjälpen! :)

Min häst heter kaspar och är fuxen på bilden.
Hans mamma är halvblod och heter Wiranda.
Pappan minns jag inte namnet på men han avlivades förra året p.g.a problem någonstans i "höfterna".
Stoet bor ca 1 mil utanför Oskarshamn och där bodde även hingsten.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 109
Senast: Tualma
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka