Registrera dig med tränare

_Peplis_

Trådstartare
detta är saxat från falttavlan.com

"Oberoende av vilken inriktning du har måste du registrera dig med en tränare. Det vill säga att du måste ha en tränare som "garanterar" att du är mogen för att rida fälttävlan. Du får en ryttarbok när du registrerar dig, i boken skriver din tränare skriver in på vilken nivå du är mogen att rida"

Är detta något nytt jag helt missat, att man ska ha en ryttarbok och så? aldrig hört förut, trodde det räckte med att man tog fälttävlanskort?

Detta är från "plattform för svensk fälttävlan".
Det var/är ett förslag från författaren hur han tycker man ska utveckla fälttävlanssporten.
Sen vad man själv tycker om detta förslag låter jag vad och en avgöra. Detta förslag presenterades för första gången på fälttävlansseminariumet i Falkenberg för några år sen (kommer inte ihåg vilket).
Sen vad mer det blev/blir utav detta förslag får vi nog vänta och se men det har inte hänt mycket på dess front sedan det presenterades.
Så det är bara ett förslag och inget som ännu är "beslutat" och ett "beslut" lär dröja.

tack!!
nu kan jag sova lungt inatt :smirk:

men det är lite dåligt, eftersom det på hemsidan inte framgår att det är ett förslag (kanske om man lusläser bland alla röriga länkar, men det gjorde inte jag)

Det var så lite så.
Jag kan förstå om du inte uppfattade det hela som ett förslag. Men om du har ork, tid och lust så kan du ta och läsa igenom hela förslaget och se vad du tycker.
Vid presentationen på fälttävlansseminariumet så var framförandet något speciellt (min 2åriga systerdotter hade gjort en bättre presentation), så det gick mycket fortare att läsa det i sin helhet på hemsidan än att få det "presenterat".

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 109
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 382
Senast: Solstig
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka