Registrera avkommor i efterhand?

Sv: Registrera avkommor i efterhand?

Eftersom jag äger den ena så kan jag också svara på vad gäller just min.
Nej, han kommer inte registreras i efterhand som Bamses avkomma eftersom han ej kommer att registreras under SH's tak. Jag är inte intresserad av en SH-registrering på honom. ;)
Dessutom är förmodligen inte stoavgifter, språngrullor m.m skötta så kostnaden stiger för en reggning hos SH när det finns billligare alternativ.

Senast ändrad:

Och jag äger den andra, Holmens Uffe, 85-86cm brunblack född 09 u: Lavendel och jag har heller inget jättebehov att få honom registrerad som avkomma men det vore väldigt kul att kanske få reda på om det finns ytterligare syskon, inte helt omöjligt känns det som...

Mitt sto har en oregistrerad avkomma, och för att registrera honom så måste de jämföra dna för att fastställa att hon är hans mamma (och såklart även mot hingsten)

Mitt sto har en oregistrerad avkomma, och för att registrera honom så måste de jämföra dna för att fastställa att hon är hans mamma (och såklart även mot hingsten)

Det var detta jag ville få fram! Om det skulle vara gratis eller om det skulle kosta. Och är det kostnader som tillkommer så är inte jag heller intresserad av att föra in dem:)

Att jämföra DNA är inte kostnadsfritt, det är nog snarare ganska dyrt!

Det var detta jag ville få fram! Om det skulle vara gratis eller om det skulle kosta. Och är det kostnader som tillkommer så är inte jag heller intresserad av att föra in dem:)

Det står ju ganska klart och tydligt på SH's sida vad som krävs. Om inte språngrullor osv är skötta.

Dna't kostar ca 800 kr/häst.

Att jämföra DNA är inte kostnadsfritt, det är nog snarare ganska dyrt!

Jo det vet jag! Men tänkte om det fanns något annat sett om man VET att det är hans avkommor. Men nu finns det juinte det. Så då får det vara.

Jag ville efterregistrera min pålla. Att göra det skulle gå på 6000:- Iom man att hingsten inte var godkänd skulle jag även få betala 4000:- till för att få hans papper godkända. Så allt som allt skulle kalaset uppgå till 10' Lite väl dyrt tyckte jag.

Jag ville efterregistrera min pålla. Att göra det skulle gå på 6000:- Iom man att hingsten inte var godkänd skulle jag även få betala 4000:- till för att få hans papper godkända. Så allt som allt skulle kalaset uppgå till 10' Lite väl dyrt tyckte jag.

Ja det är ju det!:/

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 688
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 548
Övr. Barn Det är svårt att sätta ord på men jag börjat inse att jag är ledsen för den familj jag aldrig kommer att få. Jag lever med en man sedan...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
27 162
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar