regga hund??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Liiindus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 795
L

Liiindus

Jag undrar vad det är för bestämmelser på att regga en blandras som är 1 år? en kompis har en stövarkorsning som han har tagit över från en kompis som dog och den är inte reggad. Min kompis vill nu regga hunden och göra en ägar anmälan, kan hunden bli beslagtagen då etersom den inte är märkt eller är det bara att regga den som vanligt??

Sv: regga hund??

Varför skulle den bli beslagtagen? Alla hundar ska registreras, blandraser registreras hos Jordbruksverket. Det är nog bara att köra på som vanligt eftersom hunden inte varit reggad innan! :)

Varför skulle den bli beslagtagen? Alla hundar ska registreras, blandraser registreras hos Jordbruksverket. Det är nog bara att köra på som vanligt eftersom hunden inte varit reggad innan! :)

okej jag tänkte på att den är så gammal osv. men det kanske inte är något problem :)

din kompis får helt enkelt ta hunden till veterinären och chipmärka den, sedan ska den reggas hos SJV med sitt chipnr :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 071
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
404
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 740
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 226
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023