reg föl utomlands

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kringla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 825
K

kringla

Hur ska jag göra? Jag har ett föl som jag skulle vilja regga i Tyskland men vet inte hur jag ska göra, vad som behövs. Behövs det något mer än avritning, behövs chippning?

Finns det någon som vet var jag kan vända mig för att få hjälp? Fölet har full tyskstam och modern är intagen i huvudstamboken i Meklenburg därför vill jag regga henne i tyskland.

Tacksam för svar.

Sv: reg föl utomlands

Hur ska jag göra? Jag har ett föl som jag skulle vilja regga i Tyskland men vet inte hur jag ska göra, vad som behövs. Behövs det något mer än avritning, behövs chippning?

Finns det någon som vet var jag kan vända mig för att få hjälp? Fölet har full tyskstam och modern är intagen i huvudstamboken i Meklenburg därför vill jag regga henne i tyskland.

Tacksam för svar.

Jag tror att du måste åka ner och brännmärka fölet, för att kunna regga den.

Sv: reg föl utomlands

E & G Equistrian reggar bla i Meclenburg, detta är citat från deras hemsida:

Kostnad att registrera fölen i Tyskland:
Engångssumma för att bli medlem: 50,- Euro
Årlig medlemsavgift: 30,- Euros plus 30,- Euro för varje avelsaktivt sto
Registreringskostnad för stoet: 30,- Euro för 3-åringar, äldre ston 40,- Euro
Registreringskostnad för föl: 40,- Euro
Första fölet kostar alltså totalt 190 euro. Betäcker du fler ston kostar nästa föl 110 euro. Stoet registreras bara en gång, så år 2 kostar första fölet 30-40 euro mindre att registrera. Då ingår registrering, ID-kontroll och föl- och stobedömning. Har stoet inget pass får du ett sådant också när stoet blir registrerat.

Jag har även för mig att de kommer hit till Sverige och reggar fölet, men kolla mer här, och prova att kontakta dem:)
http://d6372385.u48.surftown.se/

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 774
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 750
Senast: Stinaelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 562
Senast: manda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat