Reg av Sv HBL föl.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fantastic
  • Startdatum Startdatum
F

fantastic

Fölet är fött maj 03, jag hade ute en id kontrollant som fyllde i alla papper. Men pappret från stuteriet (heter det fölrapport kanske) tog lång tid innan den kom. Nu är den här i alla fall. Fungerar de papper id. skrev förra året att skicka nu? Hoppas jag la tråden rätt :)

Hej!
Ja, jag tror inte att det skall vara något problem med att skicka in till ditt avelsförbund även om det var under förra året som id kontrollanten var ute, inom ASVH vet jag att det blir dyrare bara.
Hälsningar Nina

Det går bra att skicka in pappren till ASVH, men tänk på att id-kontrollanten ska skriva på det papper som kom från hingsthållaren också. Denne ska stämpla och skriva på 2 olika papper, "fölrapporten" från hingsthållaren och ett id-papper där tecken och virvlar ritats in.
Jag tycker att hingsthållaren ska stå för dina merkostnader eftersom registreringen blir dyrare om pappren kommer in efter nyår. Så lång tid ska det inte behöva ta att få pappren på fölet.
Du kan läsa om registreringen på www.asvh.se

Jag ska ringa och prata med dem, vet du ungefär hur mkt det kommer kosta? Om jag nu måste betala själv...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 607
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 090
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan För 2 år sen fick jag erbjudandet att få en ardenner med villkoret att ägaren skulle stå kvar som delägare på hästen eftersom han va så...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
16 391
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 268
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024