Receptfritt mot nervositet?

Men du kan väldigt gärna beskriva bilden. Typ genom nån form av dikt.
Alltid porr från min sida vet du. Men absolut, en dikt kommer här:

Ett huvud så sött
Andas så trött
Genom vänster näsborre
Blir du lugn som en aborre
Men genom den andra
du hela natten ska vandra
som en osalig ande
(och BTW, vi tror på såna med)
som ville göra en massa innan den dog men inte hande


Ser du den framför dig då?
 
Otrolig skärpa du har. Rimmar så fint mitt i natten.

Jag försökte komma på nåt men det lät typ "Fiskfisk hmhmhmmm, fisk.."

Nej, inte alls trött.
 
Otrolig skärpa du har. Rimmar så fint mitt i natten.

Jag försökte komma på nåt men det lät typ "Fiskfisk hmhmhmmm, fisk.."

Nej, inte alls trött.
Jag är suverän på rim faktiskt. Om jag får skryta lite! Skrev ett födelsedagsrim till min syster häromdagen:

Du är så fin, jag är så ful
Din present är din, men inte är den gul
nu är rimmet slut så sluta tjut

Känner att den dikten slog alla tidigare rekord.

OMG, kom precis på vad tråden handlar om. Vi är så OT! :nailbiting: Förlåt TS! Jag skola lämna tråden omedelbart bums!
 
Om nån påstår att det finns forskning som visar att den ena näsborren ger ett visst resultat medan den andra ger rakt motsatt resultat, då får de vara så vänliga att visa fram de studierna.

Jag vet inte om det finns sådan forskning på just exakt det med det är skitenkelt att prova själv. Jag lovar ;)

Diverse annan forskning om yoga kan man hitta här och här. Är det någon som vill veta vilka program som använts till de svenska studierna kan jag få fram info om en del av forskningsprojekten.

Tillägg: En snabb sökning på "yoga" och "nostril" i pubmed gav bl.a. det här resultatet: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25035609
 
Jag vet inte om det finns sådan forskning på just exakt det med det är skitenkelt att prova själv. Jag lovar ;)

Diverse annan forskning om yoga kan man hitta här och här. Är det någon som vill veta vilka program som använts till de svenska studierna kan jag få fram info om en del av forskningsprojekten.

Tillägg: En snabb sökning på "yoga" och "nostril" i pubmed gav bl.a. det här resultatet: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25035609
Synd att studien är gjord på yogautövare. De känner förmodligen till vilken effekt näsborrsandningen förväntas ha.
 
Det finns fler studier. Nu vet du var du ska leta.

Jag har f.ö. idag suttit och redigerat ett dokument om andning och ramlade passande nog över det här:

"1994 deltog 48 män i en indisk studie på höger/vänster-näsborreandning som under en månad mätte skillnaderna mellan de olika andningsteknikerna. Resultaten antydde att andning genom olika näsborrar antingen aktiverade eller slappnade av det sympatiska nervsystemet och påverkade ämnesomsättningen. (Indian Journal of Physiology & Pharmacology38(2):133-7, April 1994).

I en Tjeckoslovakisk studie från samma år undersöktes 18 personer som fick andas med alternativa näsborrar tio minuter i taget. Där fann man att balansen mellan höger och vänster hjärnhalva ökade mätbart. (Int. Journal of Psychophysiology 18(1):75-9 1994, Oct)."
 
Det finns fler studier. Nu vet du var du ska leta.

Jag har f.ö. idag suttit och redigerat ett dokument om andning och ramlade passande nog över det här:

"1994 deltog 48 män i en indisk studie på höger/vänster-näsborreandning som under en månad mätte skillnaderna mellan de olika andningsteknikerna. Resultaten antydde att andning genom olika näsborrar antingen aktiverade eller slappnade av det sympatiska nervsystemet och påverkade ämnesomsättningen. (Indian Journal of Physiology & Pharmacology38(2):133-7, April 1994).

I en Tjeckoslovakisk studie från samma år undersöktes 18 personer som fick andas med alternativa näsborrar tio minuter i taget. Där fann man att balansen mellan höger och vänster hjärnhalva ökade mätbart. (Int. Journal of Psychophysiology 18(1):75-9 1994, Oct)."
Nja, jag är inte intresserad av att leta efter studier om näsborrsandning. Det var Cilla som frågade efter det, och hon är troligen den på Buke som är mest kompetent att bedöma medicinsk forskning och källor. Jag läste ditt abstract bara för att du länkat till det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp