Receptfritt mot nervositet?

Jag skulle verkligen, verkligen vilja ta del av de forskningsprojekten!

Testa att googla :)

Jag kände mig tvungen att kolla näsans anatomi när jag läste diskussionerna :D

Den där texten är från någon sida med olika andningstekniker inom yoga. Själv har jag aldrig testat andas växelvis.

Finns säkert massor att läsa för den som är intresserad.
 
Min kompis sa det en gång, med tillägget att han inte hade någon
tillförlitlig källa på det. Därefter har jag läst det på ett flertal webbsidor som inte heller presenterar några evidens för sina påståenden. ;)

Då är väl "det sägs att..." ingen lysande bevisföring?
 
Min kompis sa det en gång, med tillägget att han inte hade någon
tillförlitlig källa på det. Därefter har jag läst det på ett flertal webbsidor som inte heller presenterar några evidens för sina påståenden. ;)

Då är väl "det sägs att..." ingen lysande bevisföring?
Testa att googla :)

Jag kände mig tvungen att kolla näsans anatomi när jag läste diskussionerna :D

Den där texten är från någon sida med olika andningstekniker inom yoga. Själv har jag aldrig testat andas växelvis.

Finns säkert massor att läsa för den som är intresserad.

Om någon säger att det finns forskningsresultat, så är det hens sak att plocka fram dem om det ska vara nåt bevis.
 
Nä den där hen verkar inte ha länkar till ngn forskning. :)
Jag tror det är viktigt att skilja på att något fungerar och hur det kommer sig att det gör det och då menar jag inte sånt som bevisat inte fungerar, förutom placebo. Men yoga och mindfulness t ex, vi vet att det fungerar och vi har också idag hyfsade teorier om varför. För några tusen år sen fungerade det lika bra men kunskapen om varför var begränsad och förklaringsmodellerna blev sk chakran mm.
 
Måste bara skriva att den här tråden drog iväg med lite intressanta diskussioner, följer i tystnad :p
 
Jag tror det är viktigt att skilja på att något fungerar och hur det kommer sig att det gör det och då menar jag inte sånt som bevisat inte fungerar, förutom placebo. Men yoga och mindfulness t ex, vi vet att det fungerar och vi har också idag hyfsade teorier om varför. För några tusen år sen fungerade det lika bra men kunskapen om varför var begränsad och förklaringsmodellerna blev sk chakran mm.

Om nån påstår att det finns forskning som visar att den ena näsborren ger ett visst resultat medan den andra ger rakt motsatt resultat, då får de vara så vänliga att visa fram de studierna.
 
Sen när är Wikipedia en bra källa?

Hittade dock en informativ bild som stödjer tesen. Från Svenska läkarförbundet!

naumlsa_zps0ca258f1.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp