Räven bet precis ihjäl min papillon.....

F

Fortfarande Grevinnan

...vi var tre i stallet och hon var utanför och så kom räven och tog henne rakt över ryggen :cry: vi sprang efter och gapade och skrek så han släppte efter 200 meter men då var det hål rätt in i lungorna.....:cry: :cry: :cry: hon dog efter 5 minuter i sadelkammaren..........
 
Sv: Räven bet precis ihjäl min papillon.....

shiit :( ledsamt
det är väl sällan räver gör det? är dom inte ganska skygga?
 
Sv: Räven bet precis ihjäl min papillon.....

Fy vad hemskt. Vi har ju vargen här,och händer ju samma sak med dem med jämna mellanrum. Grymt för hundägaren att hitta sin troga vän sargad :cry: .
 
Sv: Räven bet precis ihjäl min papillon.....

hua, stackare!
Rävar är lömska satar som lurpassar på bl.a min katt :(

Sänder en tanke till dig
 
Sv: Räven bet precis ihjäl min papillon.....

Nej men, fy vad hemskt:(


Jag tänker på dig, vet inte vad jag kan säga för att hjälpa men jag lider med dig!
 
Sv: Räven bet precis ihjäl min papillon.....

Nej, vad hemskt!!:eek: :cry: Fy fasen.. Jag har aldrig hört att en räv har tagit en hund förut, men hönor och ankor har han käkat upp många för mej.. Trodde faktiskt inte att dom gav sej på ens små hundar. Räv:devil: .

Beklagar sorgen över din hund, så fruktansvärt hemskt och onödigt..:cry: :cry:
 
Sv: Räven bet precis ihjäl min papillon.....

_carmenzita_ skrev:
Rävar är lömska satar som lurpassar på bl.a min katt :(

Rävar är djur som behöver mat liksom alla andra. Liksom dina katter som lurpassar på fåglar eller råttor. Dock måste det vara en svår oro att ha en räv nära tomten om man har katt. =/
 
Senast ändrad:
Sv: Räven bet precis ihjäl min papillon.....

Nämen fy fan va hemskt. :cry:

Massa massa tröstkramar.
 
Sv: Räven bet precis ihjäl min papillon.....

Fy så hemskt för dig!!
Har inget annat att säga än att jag lider med dig.
 
Sv: Räven bet precis ihjäl min papillon.....

usch va hemskt, jag tänker smama sak varje kväll jag är ute med hunden, vi har ganska stora rävar häomkring, vi har alltid koppel på annars skulle vi vara chanslösa mt räven..

*tröstkramar*
 
Sv: Räven bet precis ihjäl min papillon.....

Men nu blir jag jätterädd... vi har mycket räv bakom stallet, hur stora hundar kan de ta?
 
Sv: Räven bet precis ihjäl min papillon.....

tror att de flesta hundar upp till 35 cm i mkh eller upp till 10 kg kan råka illa ut. för säkerhets skull bör man ha sin hund i koppel.. speciellt kvällstid..

rävar finns ofta i tätbebyggelse också, själv bor jag mitt i en standsdel, kanske 75-80% bebyggelse.. och i skogsbitarna lever rävarna.. även fast det är en del trafik och ganska öppet..
 
Sv: Räven bet precis ihjäl min papillon.....

men vad läskigt. Har aldrig tänkt på det förut. Min cocker kommer ju bli typ 40 cm/12-15 kg. Och det är meningen att hon ska vara med på ridturer och sånt:crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 084
Senast: Freazer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 201
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 555
Senast: Stereo
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 920
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp