Ravell-Vill gärna veta mer...

Dahlia

Trådstartare
Hej

Jag har nyligen köpt en valack efter Ravell och undrar lite om hingsten. Jag är tyvärr inte så insatt i aveln men gör mitt bästa för att lära mig.
Jag vill veta lite mer om hur hans avkommor har blivit och om han gärna lämnar isabell-färgade fölisar. Vår pojk på 7-år är väl runt 170 cm och nougatfärgad med ljusman och svans. Väldigt vacker om man gillar isabell-färgade hästar.

Berätta gärna allt och inget om hingsten och ev. avkommor!:D

Sv: Ravell-Vill gärna veta mer...

Ravell har gulanlag. Det har han fått via sin far Bernstein.

Ravell har placeringar i svår dressyr.

Ravells helsyster Ballerina är mamma till godkände hingsten Bocceli (e Don Shufro som du kan se i OS idag)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 488
Senast: Badger
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 982
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 906
Senast: Kisseninan
·
Hästmänniskan Jag lägger tråden här då jag egentligen tycker den berör både avel samt träning. Så Hästmänniska kändes som ett bra mellanting...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
24 409
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka