Sv: Råttor!!

Dels är zooråttor sjukare än råttor från seriösa uppfödare iom att man inte brukar avla på friskhet. Samma med sämre temperament, kortare livslängd osv. Har för mig att det är Imazos råttor som har en medellivslängd på 1½ år tex, om jag minns rätt nu... Och det är ju mååånga som tar från Imazo. Räkna där in att det är omöjligt att avla bra och sköta råttorna bra om man samtidigt ska tjäna pengar på de.

Förutom det brukar det inte vara någon större koll på avelsdjuren heller. Kullar alldeles för tidigt, kull efter kull efter kull efter kull... Inte hälsosamt för varken honan eller hanen, snarare vad jag skulle kalla djurplågeri.

Dessutom är det ovanligt med zooaffärer som sköter om sina djur ordentligt. Köper man från någon som inte sköter de ordentligt så ger det signalen att "vad fan, här behöver jag ju inte bättra nånting för folk köper ju ändå :idea:" liksom...

Gruff. Djur på zooaffärer borde förbjudas i de allra flesta fallen :devil:

(Och ja, jag vet att jag som sitter här hemma med 4 zooråttor har en del dubbelmoral iblandat, men jag har bra anledningar till de jag har - faktiskt! :angel: :p)

Det var ju söta namn ju :D

Vem vet.... Jag väntar in lite mer förslag ;)

Lukas och Isidor? Eller varför inte Lukas...och Isidor? :)
Nä mercan du måååste ju bara döpa dem till det. Dom HETER såå. Det har de sagt till mig! :bump:

Lukas är den blå och Isidor är pärlan.

Senast ändrad:

okej, tack för ditt svar!!:bow:
är det likadant med kaniner och marsvin?
har nämligen köpt en kanin och ett marsvin från en zooaffär...

Jepp, samma sak gäller alla djur.
Förutom en del som är viltfångade istället då. En grossist (vete fan om jag ska skriva vilken, kanske blir förtal eller nåt :angel: ) har jag hört brukar smuggla in viltfångade Afrikanska jättelandsnäckor tex. Sen är det ju många fiskar och reptiler som fångas vilt också.

Lukas och Isidor? Eller varför inte Lukas...och Isidor? :)
Nä mercan du måååste ju bara döpa dem till det. Dom HETER såå. Det har de sagt till mig! :bump:

Lukas är den blå och Isidor är pärlan.

Nu är de döpta till Lukas o Isidor!! :D

Lukas

Isidor

Hmmm ja vad vill du bli ;)

Gudmor kanske? :D

Det är bara att välja :D

Åh, kan jag få bli gudmor då? :bump: Det skulle verkligen vara en ära. Åh, jag har aldrig varit gudmor förr...

Ja vill du det så får du jättegärna bli det :D

Tack för att du vill bli det o de fina namnen :D

Liknande trådar

L
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 770
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 483
Senast: Barbabelle
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama