• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Matiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 2 069
Sv: Råttor!!

Dels är zooråttor sjukare än råttor från seriösa uppfödare iom att man inte brukar avla på friskhet. Samma med sämre temperament, kortare livslängd osv. Har för mig att det är Imazos råttor som har en medellivslängd på 1½ år tex, om jag minns rätt nu... Och det är ju mååånga som tar från Imazo. Räkna där in att det är omöjligt att avla bra och sköta råttorna bra om man samtidigt ska tjäna pengar på de.

Förutom det brukar det inte vara någon större koll på avelsdjuren heller. Kullar alldeles för tidigt, kull efter kull efter kull efter kull... Inte hälsosamt för varken honan eller hanen, snarare vad jag skulle kalla djurplågeri.

Dessutom är det ovanligt med zooaffärer som sköter om sina djur ordentligt. Köper man från någon som inte sköter de ordentligt så ger det signalen att "vad fan, här behöver jag ju inte bättra nånting för folk köper ju ändå :idea:" liksom...

Gruff. Djur på zooaffärer borde förbjudas i de allra flesta fallen :devil:

(Och ja, jag vet att jag som sitter här hemma med 4 zooråttor har en del dubbelmoral iblandat, men jag har bra anledningar till de jag har - faktiskt! :angel: :p)

Det var ju söta namn ju :D

Vem vet.... Jag väntar in lite mer förslag ;)

Lukas och Isidor? Eller varför inte Lukas...och Isidor? :)
Nä mercan du måååste ju bara döpa dem till det. Dom HETER såå. Det har de sagt till mig! :bump:

Lukas är den blå och Isidor är pärlan.

Senast ändrad:

okej, tack för ditt svar!!:bow:
är det likadant med kaniner och marsvin?
har nämligen köpt en kanin och ett marsvin från en zooaffär...

Jepp, samma sak gäller alla djur.
Förutom en del som är viltfångade istället då. En grossist (vete fan om jag ska skriva vilken, kanske blir förtal eller nåt :angel: ) har jag hört brukar smuggla in viltfångade Afrikanska jättelandsnäckor tex. Sen är det ju många fiskar och reptiler som fångas vilt också.

Lukas och Isidor? Eller varför inte Lukas...och Isidor? :)
Nä mercan du måååste ju bara döpa dem till det. Dom HETER såå. Det har de sagt till mig! :bump:

Lukas är den blå och Isidor är pärlan.

Nu är de döpta till Lukas o Isidor!! :D

Lukas

Isidor

Hmmm ja vad vill du bli ;)

Gudmor kanske? :D

Det är bara att välja :D

Åh, kan jag få bli gudmor då? :bump: Det skulle verkligen vara en ära. Åh, jag har aldrig varit gudmor förr...

Ja vill du det så får du jättegärna bli det :D

Tack för att du vill bli det o de fina namnen :D

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
3 657
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
35 103
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 300
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 326
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka