Alltså, om ni flög lågprisflyg från Skavsta så får man ju vad man betalar för, så att säga. Flyger du med ett vanligt bolag från en vanlig flygplats så funkar det precis så som andra skrivit: om ens bagage inte kommit, så finns det en servicedisk dit man kan gå och lämna beskrivning och adress. Ofta kan de kolla direkt i systemet genom bagagetagen man har kvar och se var den är (inte kommit med planet, kommit med fel plan, eller vad det kan vara). Så kör de ut bagaget till den adress man anger när bagaget hamnat rätt.Framförallt som man inte verkar kunna boka upphämtning som privatperson.
Nä, nu har jag lagt den energi jag tänker lägga på detta ärende. Ska jag resa något mer någon gång så ska jag tänka på att man kan tvingas gå från flygplatsen om man vill ha ut sitt bagage "utan krångel".
Det är många minus på listan över att flyga nu.
Klimatet
Föräldrar som tar med spädbarn på flyg så att man har lust att bli självmordsbombare efter några timmar
Folk som reser sjuka så att man själv blir tvärsjuk
Krångligt och omständigt i största allmänhet.
Tvingas att boka hotell i samma stad ifall något fuckar upp.
SÅ kul är det inte att resa utomlands.
Men det tar väl 10 år så har väl minnet av dessa saker bleknat tillräckligt för att jag ska orka försöka igen gissar jag. Det är ju typ 10 år sedan förra gången. Eller iofs är jag äldre, jag kanske hinner glömma på bara 5 år denna gång![]()
Om bagaget inte hade kommit bort, utan det helt enkelt var så att ni bokat en taxi 40 minuter efter landning och därför åkte innan bagaget hann komma, så är det ju snarare du som övergav ditt bagage, och det är ju inte flygplatsens eller flygbolagets ansvar.