- Svar: 91
- Visningar: 7 780
I dag startar rättegången mot den elitryttare och tränare som åtalats för våldtäkt och våldtäkt mot barn. Enligt åklagaren har elitryttaren utnyttjat att de unga tjejerna befunnit sig i en särskilt utsatt situation.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänker också att man nog inte ska gå så mkt på vad den försvarande advokaten säger. Det är väl hens jobb att övertyga alla om att bevisen inte räcker..Hoppas du har rätt.
Står följande i VTL
Advokaten anser att bevisläget inte håller. Det har gått 11 respektive 13 år. Vittnen minns inte allting, vilket gör det svårt. Bevisläget blir svårare när det gått så lång tid. Vid brottsmål ska det vara bevisat att han är skyldig bortom alla tvivel.
Jag har inte sett vem som skrivit vad men en teori jag kan komma på är att enskilda klubbar kanske inte vill bli sammankopplade med SvRFs ickehantering av fråganVarför försöker man nu visa upp enskilda klubbars arbete mot sexuella övergrepp som om det vore en SvRF-grej?
Det är snarare tvärtom här. En klubb tar ett bra initiativ och SvRF delar SOME-uppdateringen. På ett sätt: bra att det uppmärksammas när några gör något bra. På ett annat sätt: det vore fint om SvRF också föregick med gott exempel.Jag har inte sett vem som skrivit vad men en teori jag kan komma på är att enskilda klubbar kanske inte vill bli sammankopplade med SvRFs ickehantering av frågan
Det var mitt andra alternativ men jag trodde inte att de var så fulaDet är snarare tvärtom här. En klubb tar ett bra initiativ och SvRF delar SOME-uppdateringen. På ett sätt: bra att det uppmärksammas när några gör något bra. På ett annat sätt: det vore fint om SvRF också föregick med gott exempel.
De tycker nog inte att de är så fula. De uppmärksammar ju något bra...Det var mitt andra alternativ men jag trodde inte att de var så fula
Nej antagligen förstår de inte hur illa deras ickelösningar är och hur de med sin flathet uppmuntrar pedofiler och övriga sexualförbrytare att söka sig till sporten.De tycker nog inte att de är så fula. De uppmärksammar ju något bra...
Nä, frisläppt efter rättegång. Inte under. Och det är ju flera med koll som redan kommenterat att det inte behöver betyda något alls.Frisläppt under rättegång. Risken är stor att han frias med andra ord.
Nä, frisläppt efter rättegång. Inte under. Och det är ju flera med koll som redan kommenterat att det inte behöver betyda något alls.
FUP gör en helt spyfärdig. Det är något seriöst fel på ridsportsvärlden, jag skäms över att vi är så flata och skyddar förövare. Min döda mormor har mer handlingskraft än förbundet dessutom. Detta hade ju varit helt ofattbart i t ex. fotbollen???
Finns länkad på FlashbackVar hittade du FUP:en?
Tyvärr inte förvånad
Så bra då slipper förbundet ta tag i det denna gången också