- Svar: 91
- Visningar: 7 780
I dag startar rättegången mot den elitryttare och tränare som åtalats för våldtäkt och våldtäkt mot barn. Enligt åklagaren har elitryttaren utnyttjat att de unga tjejerna befunnit sig i en särskilt utsatt situation.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det någon som har koll på när man kan vänta sig en (ev) fällande dom?
Speaking of which..Så mycket är journalistik värd.
Det är den erfarenheten jag har också, i alla fall av den ena facktidningen, OJ, vad rädd man är för att stöta sig med förbundet. Har också frilansant och har väl försökt sälja in ett par reportage där föräldrar är oroliga just över subkulturen att det här är så okej, men det har varit tydliga nej trots egentligen väldigt intressanta idéer. Jag är ganska övertygad om att det inte beror på att de har fullt - för vinkeln var viktig, one of its kind och intressant - utan snarare att man från hästmedias skull helst inte tar i ämnet.Jag fick en artikel refuserad (jag frilansar) av min redaktörs chefredaktör för två veckor sedan för att den var för provokativ. Ämnet - en internationell tävlingsarrangör som inte betalat tillbaka anmälningsavgifterna för en inställd tävling förra året. Min redaktör visste faktiskt inte om han skulle skratta eller gråta men skämdes typ som en hund å sin chefredaktörs vägnar.
Det kan man inte göra i en FUP. Där ska all info kunna hänvisas till källan.En sak jag reagerade på i FUPen var att varför dom inte stryker namn på personer som är vittnen och liknande? Dom har inte ens maskat namnet på en person som inte ens vill vara med i någon anmälan.
Han har släppts i väntan på dom. Bådar väl inte gott antar jag..
Är det vanligt att man går från häktad till släppt i väntan på dom?Det indikerar att straffet inte blir mer än max två års fängelse.
Okej!Det indikerar att straffet inte blir mer än max två års fängelse.
Är det vanligt att man går från häktad till släppt i väntan på dom?
Han har släppts i väntan på dom. Bådar väl inte gott antar jag..
Okej!
Vet du vad straffskalan är för våldtäkt mot barn? Tänker om det indikerar att man inte kunnat bevisa offrens ålder kanske..
Typiskt att det är en plus-artikel.
Jag läste den tidigare, du var den öppen. Stod inget särskilt mer än att han släppts och datum för när domen väntas komma.Typiskt att det är en plus-artikel.
Den var öppen när jag lästeTypiskt att det är en plus-artikel.
Undrar verkligen vad som brast? Kommer han ens bli dömd om advokaten säger följande:
Mycket glädjande att min klient har släppts. Det har varit en mycket påfrestande tid för min klient, med tanke på bevisläget förväntar jag mig nu en frikännande dom, säger försvararen, advokat Per Svedlund, till tidningen.
‐----
Men såklart kan det vara svårt att fälla någon för en våldtäkt som begicks för flera år sedan, det är i princip omöjligt att sätta dit en våldtäktsmän som förgripit sig på en utan DNA även om det skedde igår.
Har själv varit med om en våldtäkt, anmälde dagen efter men valde att inte gå vidare med tanke på hur sällan man får någon fälld. Kändes inte lönt.
Jag har inte en aning om det stämmer men om Flashback har rätt så var MÄ trevande om tidpunkter när de blev pressade.Undrar verkligen vad som brast? Kommer han ens bli dömd om advokaten säger följande:
Mycket glädjande att min klient har släppts. Det har varit en mycket påfrestande tid för min klient, med tanke på bevisläget förväntar jag mig nu en frikännande dom, säger försvararen, advokat Per Svedlund, till tidningen.
‐----
Men såklart kan det vara svårt att fälla någon för en våldtäkt som begicks för flera år sedan, det är i princip omöjligt att sätta dit en våldtäktsmän som förgripit sig på en utan DNA även om det skedde igår.
Har själv varit med om en våldtäkt, anmälde dagen efter men valde att inte gå vidare med tanke på hur sällan man får någon fälld. Kändes inte lönt.