- Svar: 54
- Visningar: 6 485
I dag har den elitryttare och tränare som misstänks för våldtäkt åtalats. Dock har antalet våldtäkter som han misstänks för ändrats.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkar vara många profiler på flashback som svettas i den tråden nu. Vilken jävla inställning en del har i den tråden... men dom känner väl ett flåsande i nacken strax
Det är så mycket som inte går att skriva öppet, som är sant men som vi inte får skriva för det kan räknas som förtal fast det är många år sen det hände. Dessa personer darrar nu för att det ska bli offentligt. Och jag gissar att de är beredda att skrämmas och ta med sig andra i fallet om det blir ngt. Men det lär det ju inte bli. Det finns ju många historier tyvärr där männen välkomnats tillbaka så snart som institutionerna tycker att det lugnat sig...Man ser - lyckligtvis - att det går att hitta brister så en kan strunta i att rota i skiten, den luktar. Så tolkar jag det. Ursäkter för att slippa hugga de egna i ryggen, s a s.
Har förrövarna hållts om ryggen i generationer, känns det kanske konstigt att det helt plötsligt inte skulle vara i sin ordning att spänna på småtjejer på ena eller andra sättet. Det kan ju rent av vara så att det är andra som åker med i den städningen. Den som stått och hållt om ryggen t ex.
Jag tror också många huvuden kommer - och ska! - rulla.
Man kan också ha tydliga regler för att förebygga. T ex precis som det inte är tillåtet att lärare har sex med elever skulle det kunna vara uttryckligt förbjudet för en tränare/ridlärare inom förbundet att ha förhållanden med elever, oavsett ålder. Om tycke uppstår får tränar/elevförhållandet upphöra. Även om det inte förhindrar allt så kan det kanske få någon att tänka efter före och få omgivningen att reagera/vara mer uppmärksamma. (Skulle f ö gälla alla tränare oavsett sport). Om man definierar relationen tränare/elev som att tränaren får betalt så borde det fungera.Jag tycker inte det ska finnas inofficiella domstolar som dömer på rykten. Absolut inte. Däremot ska det finnas handlingplaner får sådant som idag inte är lagligt men som pågått sedan Jesus gick i kortbyxor, med allas goda minne.
Det här är ju ett gyllne tillfälle för både skolor och förbund att dra gränsen OCH BERÄTTA VAR GRÄNSEN GÅR, oavsett vad just detta fall mynnar ut i.
Det är så mycket som inte går att skriva öppet, som är sant men som vi inte får skriva för det kan räknas som förtal fast det är många år sen det hände. Dessa personer darrar nu för att det ska bli offentligt. Och jag gissar att de är beredda att skrämmas och ta med sig andra i fallet om det blir ngt. Men det lär det ju inte bli. Det finns ju många historier tyvärr där männen välkomnats tillbaka så snart som institutionerna tycker att det lugnat sig...
Var är sensationen? Den enda sensation jag kan se är att den här typen av övergrepp sker i hästsporten. Så för egen del tror jag folk har lättare att vakna upp och hajja till om de verkligen vet vad som är uppe på diskussion och vad som sker ute i gård och stallar.Kan vi komma överens om att inte lägga ut detaljer öppet från FUP:en här? Dels är det här inte Flashback och dels är det rätt hög sannolikhet att hans offer finns här på Buke. Vi kan väl respektera dem och inte fläka ut öppet vad de varit med om, för att inte göra dem till offer igen.
Plus att jag tycker det liknar mest sensationslystet gottande att lägga ut sådant helt ärligt. Det här är väl inte riktigt den sortens forum.
Ja, det är bra att andra får upp ögonen. Men inte på bekostnad av offren. De finns säkert här. Hur tror du det känns för dem? Håller helt med @athena_arabiansVar är sensationen? Den enda sensation jag kan se är att den här typen av övergrepp sker i hästsporten. Så för egen del tror jag folk har lättare att vakna upp och hajja till om de verkligen vet vad som är uppe på diskussion och vad som sker ute i gård och stallar.
Unga tjejer och killar får dessutom svart på vitt att denna typ av handlingar = övergrepp. Vilket i sin tur kanske ger dem mod att anmäla någon dipshit som så här långt gått under radarn.
Var är sensationen? Den enda sensation jag kan se är att den här typen av övergrepp sker i hästsporten. Så för egen del tror jag folk har lättare att vakna upp och hajja till om de verkligen vet vad som är uppe på diskussion och vad som sker ute i gård och stallar.
Unga tjejer och killar får dessutom svart på vitt att denna typ av handlingar = övergrepp. Vilket i sin tur kanske ger dem mod att anmäla någon dipshit som så här långt gått under radarn.
Ja jag orkade inte ta mig igenom hela. Så fruktansvärt! Hoppas verkligen han blir dömd.Vilken otroligt svart läsning förundersökningen är. Jag kan för lite juridik för att veta om bevisningen räcker till en fällande dom, men det som finns är ju ändå så att det vänder sig i magen på en. Det är en olycka att han rider så bra som han gör, så att han kunnat göra detta med hjälp av sin status som ryttare och hästmänniska.
Jag tror det vore bra för de som drabbats att få någon form av upprättelse, en bekräftelse från samhället att man faktiskt inte får göra som han gjorde. Det är fel.Ja jag orkade inte ta mig igenom hela. Så fruktansvärt! Hoppas verkligen han blir dömd.