råttan Vilje kom igår!

KisseNova

Trådstartare
Jag har länge väntat på att starta upp råtteriet igen.Denna gång vill jag ha råttor via www.ratpower.se/omplacering då jag samtidigt kan göra nytta.Jag behöver ingen fin stamtavla bara råttan är mysig :angel:

Men igår fick jag besök av en tjejkompis som oxå återupptagit sitt råtteriet.Med sig hade hon sina nyinköpta två råttor, som hon köpt i tron att det var 2 honor.Men efterosm jag inte litar på djuraffärer så kollade jag könet.Då visade det sig att lillminstingen på 6 veckor var 1 hane.Naturligtvis fick han stanna hos mig, då det var kärlek med 1 gång :love:

Så just nu bor Vilje själv, men väntar på sina råttkompisar som jag ska försöka hämta så fort som möjligt.
För goare zooråtta än Vilje har jag aldrig träffat, han smaskar och knastrar för fullt om man myser med honom och är redan en hängråtta :banana: :banana:
Har tyvärr inga bilder på honom..men söt är han :love:

Sv: råttan Vilje kom igår!

jo, jag jobbar på att övertala min syster att låna hennes digitalkamera.Men givetvis har hennes sambo tagit med den ut nu när han jagar :devil:

Vilje väger 116 gram, och är en grymt felteckanad hooded.Färgen är av okänd variant, trots min råtterfarenhet så kan jag inte lista ut vad det ska föreställa för färg :o

Men dum sambo då *slänger iväg ett fy skäms och sånt där strykande över pekfingret* :D

Men såna är bra ju, blir ju så personliga då :love: :D

jaaa, ruskigt söt är han ifall :love:

Han är tom så lugn att min son på 16 månader kan ha honom på axeln.Såå jag känner att jag måste fixa kort på detta, för det låter för bra för att vara sant :D

jaaa, jag är kär :love: :love:

jo, han liknar en svart men är mattare i färgen, med svagt svart/mörkgrå nos.Och i ljust ljus så ser han mörkgrå ut..jag fattar ingenting.Men han får gå som svart ifall..:rofl:

Blaskig?

Hehe jag har nog aldrig haft en verkligen svart råtta (utom Diva när hon var en liten skit då)

Här är ännu en sk "svart" råttis, nämnligen min tant Diva i somras :D

55c5a59c01095a827c3b796ed500da83.JPG

nej, han är inte blaskig heller.

joo, hon var allt lite blaskig i det svarta, men söt ändå :)

Ok.

Lite :eek: :D Både rostad och blaskig och börjar dessutom få mer och mer vita hår också :love:
Yes, hon är min älskling :love: Börjar tyvärr bli gammal nu, 2 år och 2 månader. Fast hennes morsa blev en gamling så man kan ju hoppas på åtminstone ett halvår till :D

Men vad dum jag är! Har ju visst haft svart råtta. Gudrun vad ju svart, han (ja, han :D) var visserligen silvrerad och brun vid nosen men vad sjutton... :D

2c6f0a93f5c747dcc08838281ba990ef.JPG

hehe, man glömmer ofta av färgerna, minns bara personligheterna :love:

Söta råttor du har =)=)

Icke jag :D Men så har jag inte haft så många än heller. Bara 19 om jag räknar rätt. På mindre än 3 år :angel: :D

oj då, jag har haft 43 på drygt 4 år :angel:

om jag inte har räknat fel på nån råtta...:crazy:

Jäklar :eek: Och jag tyckte jag hade haft många hehe :D

Men tja, man kan aldrig få för många... typ :angel:

själv har jag bestämt mig för motsatsen. Jag ska lämna över mina råttor till en kompis, då jag int kommer att ha tiden dom förtjänar när jag får hem min GP hane, och aveln drar igång.
/agnes

Åh, har du hittat en hane nu? Eller letar du fortfarande?

Får du bebbe är jag intresserad iaf ;)

gul_zebra skrev:
Åh, har du hittat en hane nu? Eller letar du fortfarande?

Får du bebbe är jag intresserad iaf ;)

va?? menar du min råtta?? för jag ska inte ha några bebbar, eller menar du tjejen med Gp-råttorna..:confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka