Pancakes
Trådstartare
När jag lärde mig hoppa var det alltid väldigt noga att man rättade galoppen mellan hindren. Även nu, flera flera år senare, tränar jag på att landa i rätt galopp och om så inte är fallet så får man antingen göra ett byte eller sakta av till trav och fatta ny (beror på vilken häst jag sitter på).
Tycker mig dock märka att det inte är så vanligt "idag" sas? Har sett både filmer här på buke och hoppträningar på egna klubben där folk helt enkelt rider svängar i fel galopp eller korsgalopp. Ser det även på tävling, men där är folk kanske så nervösa att de glömmer känna efter, vet ju själv hur mina tävlingsnerver kan vara.
Som följd av tidigare nämnda observationer funderar jag på om:
a) Att ha rätt galopp är inte så viktigt, jag lägger för mycket vikt vid det
b) Tränare och utövare idag har "tappat" den biten
c) Mina observationer kan vara fel, kanske har jag bara råkat lägga märke till dem med fel galopp
d) Det kanske alltid har varit så bara att jag inte lagt märke till det
Fler funderingar? Jag kanske är helt ute och cyklar?
Tycker mig dock märka att det inte är så vanligt "idag" sas? Har sett både filmer här på buke och hoppträningar på egna klubben där folk helt enkelt rider svängar i fel galopp eller korsgalopp. Ser det även på tävling, men där är folk kanske så nervösa att de glömmer känna efter, vet ju själv hur mina tävlingsnerver kan vara.
Som följd av tidigare nämnda observationer funderar jag på om:
a) Att ha rätt galopp är inte så viktigt, jag lägger för mycket vikt vid det
b) Tränare och utövare idag har "tappat" den biten
c) Mina observationer kan vara fel, kanske har jag bara råkat lägga märke till dem med fel galopp
d) Det kanske alltid har varit så bara att jag inte lagt märke till det
Fler funderingar? Jag kanske är helt ute och cyklar?