Rasvalstråd

Goldens är underbara vänliga hundar! De är också arbetande hundar. De kräver mycket motion och träning för att må bra.
På grund av sin popularitet hamnar många hos ägare som inte borde ha hund. Enligt mig. De riskerar då att bli understimulerade och feta, bitas och kissa inne. Likt andra understimulerade hundar. Men det är ju inte rasens fel utan ägarnas.
Man ska verkligen tänka efter innan man skaffar hund. Lära känna sin tilltänkta ras och vara ärlig mot sig själv och uppfödaren. Orkar jag med en motionskrävande hund som älskar geggiga diken och vatten och som vill vara lös och umgås med andra hundar och med familjen...i fjorton femton år framåt? Har jag tid och pengar? Vill jag träna med hunden och är jag en vänlig själ värdig en så godhjärtad hund?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 450
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
987
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 829
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar