Rastråd igen.

YorkWann

Trådstartare
Sitter och diskuterar med en kompis, de håller på att kolla efter hund igen. Och jag kommer inte på några bra raser!

De vill ha en hund som de kan träna och tävla lydnad med (De har haft schäfer, rottis och en blandning mellan de två raserna innan, sam en liten blandis) Han vill ha en rottis igen, men hon vill ha en mindre hund. De vill alltså ha en hund som kräver kanska mycket hjärngympa men inte enormt med fysisk aktivitet.
Pälsvårde nska vara minimal. De har två barn, och de jobbar.

Vad kan tänkas för bra ras här?

Sv: Rastråd igen.

Pinscher är inte lättlärda heller ;)

Ganska envisa hundraser båda två, men Staffen är ju i regel lite mjukare mot barn kanske än vad jag upplever Pinschern.

Beror ju på hur långt dom tänker tävla i lydnad, både Staffen & Pinschern har ju sina begränsningar ( i regel ) såklart det finns undantag.

jo det är klart, nu föll varken pinchern eller staffen dem i smaken :)

Han är väldigt inne på rottis. Hon vill ha en mindre, och egentligen en som fäller mindre än vad rottisen gör. Detta komemr nog ta ett tag :D

haha men staffen är ju rent utseendemässigt ganska lik en Rottis, men fäller definitivt mindre ..

I know... Tror nog det bli en rottis i slutändan ändå :D

Lapsk vallhund föreslog jag förut, och hon är ganska på den ideèn med och han tyckte om den, men så var jag dum nog att skicka en länk på en rottishane med.... :crazy: :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 473
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 092
Senast: Farao
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 122
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Snabbmat?