Rastgård i stockholm?

MiniLi

Trådstartare
Jag och Camaro ska till stockholm nu tis-ons, jag tänkte försöka hitta en rastgård där Camaro kan få busa lite innan vi beger oss hemåt igen..
Vi ska bo på Tegnergatan, precis vid tegnerlunden. Har bil så vi kan åka iväg någonstans men eftersom jag vill komma iväg skapligt för hemfärden vore det smidigt om man kunde hitta något bra ställe skapligt nära.

Så, en trevlig hundgård gärna nära tegnergatan där det förmodligen kommer vara folk dagtid?

Sv: Rastgård i stockholm?

Mitt tips blir helt enkelt undvik rastgårdar om du bara skall vara i Sthlm några dagar!

Har sett så många "olyckliga utvecklingar" i rastgårdar genom åren så jag skulle inte ens mot betalning släppa någon av mina hundar i dem.

/Swat

Jaha, själv besöker jag rastgårdar här i Linköping lite då och då och det har aldrig hänt något obehagligt..

Mitt tips blir helt enkelt undvik rastgårdar om du bara skall vara i Sthlm några dagar!

Har sett så många "olyckliga utvecklingar" i rastgårdar genom åren så jag skulle inte ens mot betalning släppa någon av mina hundar i dem.

/Swat

Olyckliga utvecklingar? Tänker du på hundbråk då?
Själv släpper jag i rastgårdar nästan dagligen och har gjort så i några års tid, visserligen släpper jag inte mina hundar med andra okända hundar, men jag har aldrig varit med om att det hänt något olyckligt och inte sett något trassel när jag gått förbi rastgårdar som andra varit i heller.

I innerstan händer det tyvärr en hel del incidenter. Det är många som vill vara i rastgårdarna och ibland kan det vara fem till sex för varandra okända hundar som ska umgås på ett rätt litet utrymme. I Kronobergsparken där jag brukar släppa min hände det för inte så länge sedan två incidenter inom loppet av tio dagar som krävde rätt omfattande veterinärvård.

line_n
Jag tycker dock att det oftast är problemfritt att släppa bara man håller koll på grinden så att man kan ropa till folk som vill in att de ska vänta tills jag har kopplat och gått ut med min hund. Till skillnad från rastgårdarna i Linköping (jag är i den vid Braskens bro ibland :)) så finns det inga skyltar om att man ska fråga om det är okej att släppa in sin hund. Folk bara kastar in sin hund om man inte stoppar dem.

/Swat

Words! :bow:

Har själv stått och kollat många gånger på förödelsen i Humlan. Många är de förstroende som gått i kras där.

Till TS, är du själv från landet, ta en sväng på stan så lär hunden få tilläckligt mycket intryck.

Jag tänker både på hundbråk/onödiga konfrontationer/smittor/skaderisk mm mm

Har arbetat så att jag promenerat genom Humlegården många gånger och har vid tre tillfällen fått akutingripa och hjälpa till att avbryta slagsmål i och utanför rastgården. (Utanför rastgården släpper nämligen många med stora hundar sina hundar lösa så att de skall få "leka" + att ett gäng med "plattnosar" -frallor, mopsar osv - burkar släppas lösa en bit innan rastgården.)

Har dessutom bott så att rastgårdarna i Solna och Sundbyberg passerats dagligen på promenaderna och inte sällan har det varit gruff eller "lekar" som uppskattats av en av de inblandade hundarna men deffinitvt inte av den andre osv osv.

Som om det inte vore nog så är ju varken kennelhoste-smitta eller diverse magsjuke diton ovanliga "presenter" att få i dessa hagar!

Om TS hund inte är van "Stor byn" så ger det garanterat mer att miljöträna bland folk/trafik/butiker än att springa i en hage med främmande hundar!

/Swat

delvis KL

Vi hann med både miljöträning och bus i rastgård. Har en trött och mer än nöjd hund nu :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla...
106 107 108
Svar
2 157
· Visningar
68 951
Senast: Intejag
·
Träning Nu är jag hjärtligt trött på detta och därtill totalt förvirrad. Mitt ena ök till häst vill inte låta mig ta på henne grimman och ta...
2
Svar
20
· Visningar
1 790
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 849
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka