Rastar hunden på tomterna

Mirre

Trådstartare
Föräldrarna har nya grannar som då har hundar.
Problemet är bara att dem rastar dessa hundar INNE på andras tomter:eek::confused: Dem går verkligen in på tomterna och låter dem sätta sig. Eller står mitt på vägen och släpper ut hela kopplen så hundarna går in på tomterna:confused: (vad förvånande att dem har flexikoppel va?:smirk:)

Finns det ingen lag mot sånt?
I så fall vad säger den?

Sv: Rastar hunden på tomterna

Föräldrarna har nya grannar som då har hundar.
Problemet är bara att dem rastar dessa hundar INNE på andras tomter:eek::confused: Dem går verkligen in på tomterna och låter dem sätta sig. Eller står mitt på vägen och släpper ut hela kopplen så hundarna går in på tomterna:confused: (vad förvånande att dem har flexikoppel va?:smirk:)

Finns det ingen lag mot sånt?
I så fall vad säger den?

Det skulle aldrig falla mig in att rasta min hund på någon annans tomt , låter inte heller min hund göra sina behov vid kyrkogårdar, dagis odyl,det tycker jag hör till en självklarhet att man INTE gör.

Jag hade funnit det mycket irriterande att få annans hundskit på min tomt...

Men tror knappast det finns någon lag som styr vart hundarna inte får skita. Och skulle det finnas någon lag så vill väl dina föräldrar inte börja med att anmäla sina nya grannar? Tror kanske inte heller polisen skulle ta tag i problemet som högsta prio...

Det bästa är väl att försöka prata med grannarna. Eller helt enkelt sätta upp ett litet staket...

Jag såg en som hade problem med detta, de sätte upp en skylt att hundar inte får göra sina behov i trädgården.
Tomten låg precis bredvid en trottoar och de hade en jättefin stor rabatt precis vid gränsen. Där tyckte tydligen hundägare att det var ok att deras hundar sket mm :crazy:

Men tror knappast det finns någon lag som styr vart hundarna inte får skita.

Inte vart de får skita kanske, men det finns en lag om uppsikt över djur, samt en lag som reglerar bl.a. privat egendom (som ju tomtmark är). Det är INTE tillåtet att rasta sin hund på någon annans tomt utan tillåtelse. Staket är en lösning, att rent ut fråga grannarna vad de sysslar med nästa gång man ser dem är en annan...

Det finns väl en lag som säger att man måste plocka up efter sin hund?

Det bästa man kan göra, om man vill välkomna sin granne som gör sådär, är att köpa 2-3 rullar med bajspåsar och gå och ge dem som en välkomnspresent :) Med ett litet leende på läpparna :rofl:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 661
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 673
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 007
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka