raser imom distans.

Sv: raser imom distans.

men det är nog sant för när jag har galopperat ett tag drar hon ner huvudet och sakrar av. och hon är inte den slöa typen precis. och man ser att hon blir jätte besviken på sig själv när hon inte orkar mer lr får ont och svårt att andas. :( men visst ska man ta medium med en nypa salt..... kram

men har hästen svårt att andas så måste man ta ut en veterinär för att få tex ventripullmin så att hästen kan andas normalt.. det är inget som försvinner avsigsjälvt.

Det låter verkligen som en god ide att kolla upp vad som är fel.

Jag skulle bli mkt orolig om någon av mina hästar saktade av så på eget initiativ..då är det nåt som är på tok.

Om din häst har någon sjukdom i hjärtat kan han faktiskt trilla ihop o dö utan förvarning...Och är det nåt i lungorna som inte blir behandlat så kan det sluta med att han får avlivas..tyvärr

Skriver inte det för att vara taskig men du måste ta reda på vad som är fel.
Vem vet, han kan kanske bli helt frisk om ni har tur
och det går att behandla..:)

Varmblod e väldigt bra uthållighets hästar och funkar därför bra i distans... själv ska jag vara med för första gången i sommar med mitt varmblod som är 17 år ^^ sålänge hästarna e friska, pigga och mår bra så är det absolut ingen fara att tävla distans med dom:bump:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 398
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 607
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har två olika frågor som jag skulle bli jätte glad om nån kan svara på! :heart Den första frågan är att jag har sett att i...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 982
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Hej! Jag vill så gärna köpa en häst men har inte all erfarenhet för det, ridningen kan jag men det är sakerna runt om jag inte kan allt...
Svar
3
· Visningar
675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka