Rasbestämning

Sar

Trådstartare
Jag har nyss läst om en tjej som blivit lurad av en välkänd hästförsäljare där passet aldrig skickades med vid köp av ett halvblod. Åldern var något år fel också efter vetrinärbestämning av tänderna. Någon tyckte att hästen liknade ett fullblod (ev. irländskt) efter att ha sett en bild.
Finns det något sätt att rasbestämma om det är ett halvblod eller ett fullblod? Jag har sett såväl fullblod med väldigt typiskt "fullblodsutseende" men jag har också sett kralliga saker som jag lätt kunnat missta från ett halvblod. Vad ska man titta efter?
 

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 843
Senast: Raderad medlem 149639
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 941
Senast: Mia_R
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 122
Senast: Emtherlia
·
Kropp & Själ Är det någon här som själv har, eller känner någon som har, Ehlers-Danlos syndrom? Jag har flera gånger skrivit inlägg här på Buke om...
Svar
12
· Visningar
2 216
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp