Rasat I Vikt

S

sweet_extraa

Har en liten äldre herre 19 år. Rids varje dag i korrektform om det krävs.. annars mysiga skogsturer.
Nu de senaste två veckorna har han rasat i vikt. Han äter som han ska. Allt är jämnt slut, han är avmaskad.
Han får ca 5 kg hö i omgångar av 4 - 5 per dag.
Lusern uppblött ca 2 liter 3 gånger om dagen tillsammans med
Lusern Mix
Mineraler 50 g
B-vitamin
E-vitamin
Koppar & Järn pulver
Samt Krafft Grov och Müsli

Vad kan det bero på? Har fått foderstaten av Granngårdens foderexpert uträknad.

Sv: Rasat I Vikt

Låter inte som att det är foderstaten det är fel på. Han får ju mycket mat och du har ju en uträknad foderstat så han borde få tillräckligt av allt. Dessutom har han rasat så PLÖTSLIGT - de senaste två veckorna??

Har du kollat tänderna? Låter som det mest troliga att något har hänt i munnen på honom. I vilket fall som helst behöver du nog få honom udnersökt eftersom han fallit ur så fort. Något måste vara fel!

det tycker jag också. veterinären kommer imorgon och ska kolla över honom men jag blir ändå jätte nervös och kan inte förstå vad som är fel :crazy:

tänderna är det inte heller något fel på, det kollade på inne på ATG när vi var där för 1 månad sedan men lill pojken och han fick följa med som moraliskt stöd :rofl:

Okej.

Upptäckte nu att du skickat samma tråd både på "foder" och "hästvård". Blev så förvånad när jag öppnade tråden på "hästvård" och inte hittade mitt svar till dig... så jag svarade där igen... på litet annat sätt.
Någon av trådarna kommer nog att tas bort av moderator när som helst... man får nämligen inte posta en tråd på två olika ställen.

får gärna ta bort den här tråden då fler svarat på den andra!
Tack moderatorn

Liknande trådar

Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 303
Senast: isafore
·
T
Foder & Strö Jag har ett varmblodstp på 14 år som jag inte får upp i vikt längre. hon har hållt sig skapligt i hull under vintern men nu på...
Svar
15
· Visningar
1 295
Senast: Tuvisen
·
S
Hästvård Har en liten äldre herre 19 år. Rids varje dag i korrektform om det krävs.. annars mysiga skogsturer. Nu de senaste två veckorna har...
2
Svar
31
· Visningar
1 946
Senast: sweet_extraa
·
N
Foder & Strö Hej! Den 13 februari fick vi hem ett Arabiskt Fullblod. Hennes vikt har jag ingen aning om, men hon är 147 hög, och var långt ifrån...
2
Svar
26
· Visningar
2 205
Senast: hanoirocks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka